Wpis z mikrobloga

@SendMeAnAngel: państwo PiS ingeruje w wolny rynek. To musi się udać xD

Dobrze, że już się zapakowałem w kredyt przed tym cyrkiem. Współczuję tym, którzy pierwsze mieszkanie będą kupowali za rok czy dwa
@RafDan:
1. Jeśli kredyt 2% zadziała to ceny wywali w górę
2. Dołożenie domów (w tym rozpoczętych już budów!) do tego spowoduje wzrost kosztów materiałów
3. Ogólnodostępne ceny transakcyjne niczego nie zmienią
4. Handel cesjami zamieni się w handel udziałami w mieszkaniu czy czymkolwiek innym, co tylko potem utrudni proces kupna zwykłemu człowiekowi
5. Kto jeszcze nie kupił mieszkania, ten kupi je drożej
6. Kredyty też są droższe, niż kilka lat
@Ogau: dzieki. Faktycznie jest tak napisane chociaż nie znam sięna dokładnej intepretacji:
https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/3DCE7477A3B4C1A3C125897B004A4AB7/%24File/3096.pdf

Art. 36. 1. Maksymalny limit wydatków budżetu państwa przekazywanych do
Rządowego Funduszu Mieszkaniowego z przeznaczeniem na realizację zadań wynikających
z rozdziału 3 ustawy zmienianej w art. 24 wynosi w:
1) 2023 r. – 8 000 000 zł;
2) 2024 r. – 941 000 000 zł;
3) 2025 r. – 1 107 000 000 zł;
4) 2026 r. –
@Ogau: No to cała Twoja teoria jest nic nie warta, skoro ten kredyt to margines lub nawet fikcja. Przypominam ze PO chce jeszcze zbic go na 0%.
@RafDan: nic nie warta. Oprócz tego, że mieszkania ciągle drożeją, marże kredytów są większe, a do tego jak weźmiesz teraz to nie załapiesz się na promocyjne stopy 0,1% z pandemii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ogau: drożeją? Są tańsze niż przed pandemią, a patrząc na inflacje to nawet można powiedzieć że niektórzy stracili bo ich wartosc nie poszla do gory bo wartosc pieniadza spadla. Jest to oczywiscie czasowe, ale cala twoja teoria opiewala na tym ze to odbicie bedzie juz teraz, na tym kredycie 2% a zapominasz ze dalej potrzeba miec zdolnosc ktora jest obecnie dla wielu niedostepna a do tego byc moze bedzie to limitowane