Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim

#samochody #motoryzacja
Kompletnie nie znam się na samochodach, a chciałam kupić swoje pierwsze auto.
Zaznaczam, że ono nie będzie do nauki jazdy, bo prawo jazdy mam już trochę czasu, zrobiłam trochę kilometrów autami rodziców, pankiem, jakimś autami z wypożyczalni na wakacjach itp. Ogólnie radzę sobie. Nie znam się natomiast na mechanice itp.

Auto ma służyć głównie do wyjazdów weekendowych i wakacyjnych. Nie będzie służyło do codziennej jazdy po mieście (praca zdalna here). Chcę wydać 25-30 tys., auto ma być na minimum 5 lat. Odpadają raczej diesle ze względu na pomysły ekologiczne (mieszkam w centrum Warszawy).
Autko ma wygodnie i ekonomicznie jechać w długiej trasie (nie musi być szybkie, nie przekroczę 130 km/h).
Taki najważniejszy warunek - ma się dać w nim spać na jakimś materacu. Dlatego myślałam o dużym kombi. Z wyposażenia chcę głównie klimatyzację, bo bluetooth czy AUX to się da zwykle jakoś dołożyć, prawda?
Proszę o jakieś polecenia.
Myślałam o takich kombi jak Toyota Avensis, Mazda 6 czy Ford Mondeo, ale nie mam pojecia czy to dobry wybór. Jestem też otwarta na zupełnie inne pomysły tyle że te dwie najważniejsze rzeczy: auto w trasę, a nie do miasta, osoba 175 cm powinna się móc położyć po złożeniu siedzeń.


· Flagi: #000biedanonim
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Wyślij anonimową PW do autora (niebawem) · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Jailer
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 6
@mirko_anonim: ja wg własnych preferencji obstawiałbym
1. Citroen C5
2. Renault laguna 3
3. Ford mondeo

Wszystkie powyższe z silnikami 2.0 w benzynie, nie mają istotnych wad, poza tym że bez LPG nie są mistrzami ekonomii. Odrzucałbym wszelkie japończyki, poprzednik wyjaśnił na przykładzie mazdy.

Ewentualnie do przemyślenia zejście do klasy C i zyskanie parę lat młodszych aut.
@mirko_anonim: w tym budżecie Mondeo mk4