Wpis z mikrobloga

#samochody #ford #mechanikasamochodowa
pacjent Ford Mondeo 2013 rok MK4 ze skrzynią Powershift. po odpaleniu na zimnym jeszcze silniku i oleju w skrzyni wszystko jest w porządku i nie szarpie, natomiast mniej więcej po 20 minutach jazdy gdy ten olej się nagrzeje to wtedy zaczyna szarpać przy zmianie biegów i dodawaniu gazu, a jak się włączy tempomat to obroty falują. ktoś wie co to może być?
  • 6
@natazS: obstawiam klasyk - opiłki na magnesach stąd szarpanie,
Falowanie obrotów to zawalone tłoki opiłkami.

Dorzucę do tego połamane przekładki w tlumiku drgań.

Czyli popsuła się jak każda inna.

Z ciekawości ile przejechałeś?

Szykuj 9-12k cebulionow
@natazS @trzaichlac69: Cena za remont to zazwyczaj 8.5-12.5k i w zasadzie niezależnie od awarii (za wyjątkiem np połamanych wałków) koszta sa takie same.

- Skrzynię trzeba zdjąć/założyć
- Rozebrać/Złożyć
- Wyczyścić
- Mechatronikę wyczyścić/zregenerować
- czujnik wałka wymienić
- Zregenerować obowiązkowo tłumik drgań
- Wymienić uszczelki
- Wymienić filtr zewnętrzny/wewnętrzny
- Olej do ASB
- Wymiana czujników położenia

To jest absolutny standard przy rozbieraniu skrzyni - pozostaje pytanie w jakim stanie