Wpis z mikrobloga

Hej, gość od remontu naszego mieszkania ma też uprawnienia elektryczne, ale nie pracuje stricte jako elektryk. Więc proszę wykop o pomoc czy to jest dobrze zrobione.

Mam 3 fazy w nowym mieszkaniu, deweloper nie zrobił oddzielnego obwodu na piekarnik. Nasz gość od wykończeń wyprowadził więc z trzeciej fazy (dwie na indukcję mają być, jeden wolny) gniazdko zwykle na wtyczkę do piekarnika. Tam będzie piekarnik podłączony.

Zostają dwie fazy na indukcję. Mamy za mało kabla, za krótki, mam kupić nowy kabel 4x2.5 do tego, ewentualnie moze być 5x2.5 ale wtedy jedna żyła i tak ma pozostać wolna. Nie znam się na tym, czy taki sposób podłączenia jest poprawny, nie spali mi indukcji albo mieskzania? ( ͡° ͜ʖ ͡°) taki kabel 4x2.5 jest ok?

Indukcja EIV63440BW electrolux

#elektryka #remontujzwykopem #agd #remonty #agd #elektroda
  • 10
Mam 3 fazy w nowym mieszkaniu, deweloper nie zrobił oddzielnego obwodu na piekarnik. Nasz gość od wykończeń wyprowadził więc z trzeciej fazy (dwie na indukcję mają być, jeden wolny) gniazdko zwykle na wtyczkę do piekarnika. Tam będzie piekarnik podłączony.


@niemodnie: tak, jest ok, tak się często robi. A ponieważ piekarnik stanowi dość duże obciążenie, najlepiej niech to nie będzie wtyczka+gniazdko, a stałe połączenie w puszce.

taki kabel 4x2.5 jest ok?


@
@niemodnie: tak potrzeba 4 żył do podliczenia indukcji, 1 żyła od jednej fazy, 2 od drugiej, żyła N i uziemienie. Kuchenka indukcyjna chodzi na 400V wiec wszystko jest w porządku. Wystarczy kabel 4x2,5 ale może być też 5x2,5 tylko wtedy jeden kabel który miałby iść pod 3 fazę pozostaje wolny
@Jarek_P: no właśnie jest wyprowadzone na piekarnik zwykle gniazdko z tej wolnej trzeciej fazy. Tzn po prostu wkładam tam wtyczkę od piekarnika, czyli fabryczny kabel. Piekarnik jest podłączony normalnym kablem i tak to wyprowadził w formie gniazdka