Wpis z mikrobloga

Jakie moto (konkretny model lub typ) wybralibyście do zwiedzania UE? Mam tu na myśli trasy typu rundka wokół Bałtyku, wyjazd w Alpy, do Szkocji itp.

Jeszcze rok temu brałbym jakiegoś sport-turystyka typu VFR800, Fazer, czy moja XJ6 Diversion F.

Obecnie coraz bardziej przekonują mnie takie podniesione nie-wiadomo-co jak BMW F900XR, Tiger Sport, Tracer, CB500x - czyli usportowionej wersje adventure, które ani trochę mi się nie podobają, ale wydają się być najbardziej praktyczne.

Co według was byłoby najlepsze?

#motomirko #motocykle
  • 31
  • 0
@Mododzyglizda: właśnie takie duże krążowniki mnie nie do końca przekonują, bo wydaje mi się, że nie da się na tym jechać wyprostowanym (nigdy się nie przymierzałem). Na XJ6 najbardzej mnie drażni kulenie się za szybą.
  • 3
@Mododzyglizda: dokładnie o taką przelotową 140 mi chodzi, bo jak się złożę na XJ żeby się schować za szybą, to mnie korci żeby odkręcić i gonić po 190, a to po za Polską i Niemcami nie przejdzie xD
@Uqes: nie wiem czy najlepsze ale wybrałem cb500x. Dopóki nie jeździsz autostradami to jest świetny. Można zjechać w lekkie szutry, dobrze się pokonuje krawężniki i lekkie dziury na dojazdach do pola kempingowego.
Powyżej 120 jednak się za bardzo meczy, pewnie trzeba wymienić zębatkę, ale ja tak nie jeżdżę, tylko maksymalnie po wojewódzkich drogach.
Ciekawa opcja jest tez NC750, bo ma DCT.
@Uqes: Nie wiem na ile gabaryt motocykla jest istotny. Samemu podróżując dużo i daleko, wybrałem ADV z klasy 1200. Z własnego doświadczenia polecam motocykl z wałem zamiast łańcucha. Odpada smarowanie i naciąganie. Pozycja jest komfortowa i wyprostowana. Z wałem masz GS1200, Tiger 1200, Moto Guzzi Stelvio, Honda Crosstourer i Yamaha Super Tenere. W mniejszych wał ma bodajże tylko Moto Guzzi V85.
@Uqes: najlepiej to sobie na żywo zobaczyć czy co dopowiada, przymierzyć się do kilku osobnych kategorii motocykli np. Sportowy turystyk, jakieś turystyczne ADV. Gdybyśmy nie wpadli na pomysł szukania czegoś do zwiedzania Albanii na dziko, to nadal miałbym FJR w garażu ( ͡ ͜ʖ ͡)
@apee: NC700/750x to bardzo spoko opcja, imo lepiej mi się go prowadzi na dłuższych trasach w porównaniu do cb500x, a jeżdżę jednym i drugim. Plusem nic jest jeszcze wspaniały kufer na miejscu, w który, normalnie jest bak paliwa.
@Mododzyglizda: @Uqes: ja rownież polecam FJR1300. Przebiegi po 1000 dziennie nie problem. Z dodatków must have to szuba turystyczna VStream i deflektory na nogi. Fakt, jest troche przyciężkawy, trzeba uwazac jak parkujesz przodem to nie w dół, bo nie wypchniesz sam jak Horneta :)
W Chorwacji jak nie wiało to odkręciłem na autostradzie i lecialem 180-200, nawet żonka się nie kapła, bo tankbag jej zaslaniał prędkościomierz.
Adams88878 - @Mododzyglizda: @Uqes: ja rownież polecam FJR1300. Przebiegi po 1000 dzi...

źródło: comment_1673773346XA4E82dSYOaTHv7QO6Gag6.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Uqes: vfr ma trochę pochyloną pozycję, zwłaszcza jeżeli porównasz do typowych turystyków, gdzie siedzisz praktycznie wyprostowany. V4 na trasie jest zajebiste, pytanie czy plecy nie będą Ci dokuczać na długich dystansach. Ja zrobiłem najwięcej 1300 w weekend i było to jeszcze do zniesienia.
@Uqes: Honda NC700\750. Sprzęt niezajebywalny i praktycznie bezawaryjny, a sporo czynności serwisowych na poboczu zrobisz, nawet świece wymienisz.

Ewentualnie Honda CBF 1000

BMW R1150GS, lub dołożyć do 1200.