Wpis z mikrobloga

Szukam auta rodzinnego. Podoba mi się #ford #smax.

Moim wymaganiem jest, aby auto było w automacie, stąd też doczytałem, że warto zainteresować się rocznikami powyżej 2018r., bo Ford wprowadził hydrokinetyka.

Tylko jaki silnik? 2.0 tdci 150 km ma ponad 10s do setki. Może warto brać 2.0 tdci 240km? Ale to bi-turbo. Nie będzie problemów z eksploatacją?

Może jednak szukać 2.0 ecoboost 240km? Mało ich jest i dużo palą. Macie jakieś porady?

Chciałbym wydać około 100k brutto, najchętniej w wersji Vignale

#motoryzacja #samochody
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Golfinho: Jak chcesz wydać mniej to mam S-Maxa titanium S 2.2 diesel roczniki 2011-2014. Tam jest klasyczny durashift, auto ma 200 kuca. Nie chce sprzedać tylko mówię ze to świetne samochody. Z nowszych modeli szukaj skrzyni A8 bodajże, unikaj powershifta jak ognia. Poza tym to wdzięczne auta
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Golfinho: pchać się w diesla? Odważnie.
A tak serio sam mam dieselka i za każdym razem mnie denerwuje turbo dziura. 2.0 benzyna jest lepsza niz 2.0 diesel ... I nawet z tym nie handluj...
  • Odpowiedz
2.0 tdci 150 km ma ponad 10s do setki


@Golfinho: no i? na nürburgringu się masz zamiar ścigać z dzieciakami w fotelikach? mając więcej mocy prawdopodobnie nigdy w życiu jej nie wykorzystasz w pełni o ile masz odrobinę rozumu za kółkiem
  • Odpowiedz
@Pangia: Moje obecne samochody mają około 200Koni i gwarantuje Ci, że jeżdżąc po autostradzie poczujesz różnicę :) Jeździłem tym 150km i jedzie to jak muł.

@Poldek0000: Oczywiście, że benzyna ma swoje zalety, ale w trasie pali dwa razy tyle co diesel. Mam obecnie jedno auto w dieslu i na trasy to świetna sprawa :) Drugie mam jednak w benzynie i też doceniam jej zalety.

@nowy_wykopowicz: Dzięki,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@rkadjar: na autostradzie pali mi 6.5 w miescie 7.3 wielkiej różnicy nie ma... A co "zaoszczędziłem" na paliwie to z nawiązką wydałem na naprawy (turbo, panewki, a zaraz wtryski)....
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Golfinho: Mireczku znam temat bardzo dobrze, handluję Smaxami. I widzę juz tutaj kilka pułapek dla Ciebie. Generalnie to nieprawda, że ten hydrokinetyk jest lepszy od Powershifta. Też te skrzynie padają. Dodatkowo przy hydrokinetyku masz diesla Ecoblue, który ma adblue i wadę fabryczna wtryskiwaczy. Pare lat temu sprowadzałem te Ecoblue z centrali Forda z Niemiec. Były to półroczne samochody. Każdy z nich był od razu wzywany na akcje, wtryski na stół i wymiana na nowe. Skrzynie A8 padają już dosyć często wiec ta skrzynia to żadna rewelacja.
Do Sierpnia 2018r. Był silnik tdci i powershift i te silniki poza jakimiś p--------i typu zapocenie na pompie wtryskowiej, wycieki na łączeniu skrzyni z silnikiem, sprzęgiełko alternatora były bardzo udane. Silnik Peugeota HDI. Z Powershiftami loteria. Po 2015r. są niby poprawione, tłumik drgań przeniesiony za skrzynie i wiekszosc jezdzi dobrze, ale też padają... natomiast taniej wymienic aktualnie Powershifta, uzywka po małym przebiegu to jakieś 6k + robota niż hydrokinetyka A8, który jest srednio dostępny w uzywce a nowa skrzynia w Fordzie kosztuje takie tam 27 000 zl...
2.0 ecoblue 240 KM (diesel) to proszenie się o kłopoty i tu już nie będę nawet pisal bo dnia by mi nie wystarczyło. Ale w skrócie już jedna głowice robilem w 240 KM diesel...

Idealnym wrecz rozwiązaniem jest silnik 2.0 eb również z hydrokinetykiem (po 2015r.). Silnik rewelacja, powstał przy współpracy Forda z Mazdą a jak wiadomo Mazda robi całkiem dobre benzyny. Skrzynia pancerna, wolna jak to hydrokinetyk przez co te 240 KM jest tylko na papierze. Realnie auto jezdzi jakby mialo około 200 KM. Spalanie jest tu tylko wadą, około 12-13l w mieście, ale masz auto bezawaryjne, prawie że bezobsługowe. Kolejnym minusem jest to, że 2.0 eb to już białe kruki na naszym rynku a sprzedalem ich w Polsce z kilkadziesiat sztuk i raz na jakis czas widzę w ogloszeniu moje
  • Odpowiedz
  • 0
@lemansblue: Wooow. I to jest odpowiedz której pragnąłem, a na którą nie liczyłem.

Czyli co? Najlepiej szukać 2.0 ecoboost w st line, ale zapewne ich tak mało, że nie znajdę?

W drugiej kolejności szukać starszego typu diesla, jednak z powershiftem. Może znajdzie się taki, który bedzie miał udokumentowane wymiany
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Golfinho: generalnie 150 a 180 żadna różnica. Zmieniasz tylko oprogramowanie w komputerze. Trwa to 5 minut. Różnica wizualna na pewno bo 150 nie ma tych ładnych wydechów. Z biturbo 210 poza wyciekami z silnika nigdy nie miałem problemów. Napisz na pw jaki budzet masz itd. Może będę w stanie pomóc.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Dejwi996 @Golfinho S-max 2.0 eb na trasie Łódź - Kraków srednio spalił mi 8 litrów. Ale była to Niedziela, pusta droga i jazda zgodna z przepisami czyli ograniczenie do 60 km/h i tyle jechalem. Powodem były niemieckie tablice tzw. Kolekcjonerskie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz