Wpis z mikrobloga

@DanielAquarius: "Bigger rotor= more surface area = better stopping power!" no chyba nie do końca, jest pewne niskie minimum powyżej którego nie robi to już różnicy. Może przy 300km/h by robiło. W 99% przypadkach większy rotor się stosuje żeby miał większą pojemność cieplną (i większą powierzchnię chłodzenia). Tutaj napisali że "jest taki sam jak LR, ale 2mm grubszy", czyli pewnie na jedno wychodzi.
@abraca: Grubsza tarcza jest dla wydłużenia trwałości, a nie pojemności cieplnej. Nie robi się grubszych tarcz dla zwiększenia pojemności cieplnej, tylko je nacina lub rozwierca po to by się szybciej chłodziły. Gdyby tak było, to wszystkie samochody sportowe miałyby jak najgrubsze tarcze. A jakimś cudem mają tarcze cięte, nawiercane i duże dla większej ilości tłoczków.
"Bigger rotor= more surface area = better stopping power!"


@abraca: Dzięki zwiększeniu średnicy tarczy zyskamy coś czego nie zyskamy przy tarczy o tej samej średnicy ale grubszej - stabilność parametrów oraz dozowalność samej siły hamowania. To, w ciężkim aucie, w którym zwykle podróżuje cała rodzina jest ważne bo znaczny spadek skuteczności hamowania nie zaskoczy nagle kierowcy i komputera odpowiedzialnego za kontrolę trakcji.