Wpis z mikrobloga

Coraz bardziej podoba mi się Pan prezydent FIA.

Sulayem #!$%@? LM i aktualne zespoły F1, że nadal próbują zablokować wejście Andrettiego, mimo iż ten nawiązał współpracę z Cadillaciem.

https://twitter.com/Ben_Sulayem/status/1612066033912713217

Sytuacja na ten moment wygląda tak że FIA chce większej liczby zespołów i oni są gotowi wpuścić 11 i kolejny zespół praktycznie od ręki. Ale kłody pod nogi rzuca LM wraz z częścią zespołów obawiających się o utratę wpływów.

Jak tak dalej pójdzie to boom na F1 minie szybko a nikt nowy nie będzie próbował nawet wejść z powodu na zbyt duże zabetonowanie i kółko wzajemnej adoracji, które urządzili amerykance z LM z częścią zespołów. Kiedy zapewne się na tym przejadą.

Bo według LM lepiej dodać jeszcze kilka wyścigów w USA czy na bliskim wschodzie, do tego wymyśleć sprinty i inne sesje w miejsce treningów.

#f1
  • 25
@tumialemdaclogin: Zabetonowanie stawki na 10 zespołów też nie jest dobre bo też jest przez to mniej miejsc w F1 niż mogłoby być a mogą stracić na tym młodzi zdolni juniorzy bo niestety talentów jest trochę a miejsc nie jest tyle by ich pomieścić a niektórzy mniej zdolni w stawce też blokują miejsca będąc np. synem miliardera-właściciela zespołu( ͡° ͜ʖ ͡°).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
@tumialemdaclogin: Bernie #!$%@?ł zespoły fabryczne w ostatnim latach swoich rządów. Więc taki Torger nie miał by nic do gadania. Fajnie że Suleyman bierze się za to ale i tak FIA nie jest świeta. Skoro cała afera z dyrektywa TD39 wyszła od pracownika FIA który pracował do niedawna w Mercu
@JuzefCynamon: 2 zespoły z odpowiednim zapleczem finansowym i technicznym. Nikt nie chce powtórki z trio HRT-Caterham-Marussia. Jeśli zrobią to z głową to będzie git.

Na obecnym układzie cierpią też juniorzy. Wstyd dla F1, że takie talenty jak Puszer czy Doohan nie mają szans na szybkie wejście do stawki.
@chudy_pioter: tylko że projekt Andrettiego już teraz wygląda poważniej niż niektóre istniejące zespoły np Haas. A mimo tego LM dalej szuka wymówek aby nikogo nie wpuścić.

Przykład wymienionej 3 to był inny przypadek, te zespoły dostały zbyt mało czasu na przygotowanie. Zostały one wybrane w czerwcu 2009 i mieli trochę ponad pół roku aby wszystko ogarnąć. A druga sprawa że zostały one skuszone wizja limitów budżetowych i dużej standaryzacji części, która
@tumialemdaclogin: Tak, pamiętam - wizja rozłamu F1, w tym odejście Ferrari, kuszenie nowych limitami budżetowymi, silniki Coswortha. Działo się. Zespoły dały się po części wydymać i były ofiarami konfliktu.

O HAASie miałem tam napisać, ale zapomniałem - w tym momencie to zespół bez wizji i długoterminowego planu. Zatrudnienie Hulka po części o tym świadczy.
@chudy_pioter: Gene Haas sam stwierdził że według niego mogą zawsze dojeżdżać na końcu bo on i tak na tym zarabia że zespół po prostu jeździ.

Dlatego Haas jest jednym z głównych przeciwników wejścia kogoś nowego, bo jakby nagle spadli na 11 miejsce to tej kasy zarabiali by o wiele mniej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Tadek-Zborowski: nie w ostatnich latach tylko całe życie ( ͡° ͜ʖ ͡°) jego kariera jako włodarza F1 zaczęła się od #!$%@? faktycznych ekip i walki z nimi co się udało głównie dzięki Fordowi i typowemu zidiocenia Ferrari a dokładniej Enzo Ferrari co doprowadziło do powstania silnika Coswortha i rozkwitowi zespołów klienckich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A siłę polityczną Mercedes ma zapewne w obfitych