Wpis z mikrobloga

Osoba odpowiedzialna za zwężkę i mijanki na Strzegomskiej powinna wisieć tak samo jak wiele innych osób odpowiedzialnych z ramienia ZDiUM za rozwiązania zastosowane w tym mieście.

Na zdjęciu poniżej sytuacja z wczoraj. Przeleciał jeden cykl świateł, bo nie mogę od razu dostać się na pas do skrętu w lewo, tylko najpierw muszę z lewego zjechać na prawy, bo szykana/mijanka, aby później znów móc przedostać się na lewy i skręcić w kierunku Legnickiej. #!$%@?, że korek mniej więcej do Jaworskiej i DSW. Ważne, że nie działa.
#wroclaw
Pobierz czarny_matt94 - Osoba odpowiedzialna za zwężkę i mijanki na Strzegomskiej powinna wis...
źródło: comment_1671180581gs3UoUMjDiiA9HPBouDQVs.jpg
  • 43
a kierowca ma tylko jedno łatwe zadanie, nie potrącić pieszego na przejściu


@fuechsinn: no zgadza się, kierowcy popełniają błędy ale kierowcy muszą patrzeć na 1000 znaków, na inne auta, na pierwszeństwo innych aut, na tramwaje, na prędkościomierz. Pieszy wchodząc na przejście ma jedno zadanie: sprawdzić czy nic nie jedzie. Kto jest większym dzbanem, ktoś kto popełni błąd za kółkiem czy ktoś kto wchodzi pod pędzące auto? Jak będzie dziura w ziemi
@SerTrapistow no podjeżdżając do przejścia ma m.in. patrzeć na przejście i zachować ostrożność. Jak kogoś przerasta obserwowanie znaków czy ulicy to chyba nie powinien za bardzo wsiadać za kółko, bo powoduje niebezpieczeństwo?

I tak, wiem, że są dzbany co #!$%@?ą się pod auta bez patrzenia, są dzieci, które nie patrzą na nic, stare baby, które wciskają się na bezczela, ale tu jest podejście pod tytułem kierowcy wszystko wolno, bo to pieszy w
Tam było tyle wypadków na tym przejściu, więc chyba dlatego to zwężenie. Więc raczej podziękuj kolegom kierowcom, że wyprzedzali na pasach.


@marcin_k: To przejście jest tam konieczne? W oddali widać jeszcze chyba z dwa kolejne (albo to jedno ale widzę przejście i przejazd) i to na bezpiecznych światłach
@SerTrapistow co to znaczy wchodzenia bezmyślnego? Wszystkie wypadki od czasu wprowadzenia tego przepisu są wynikiem bezmyślnego wejścia pod auto? Czy może przyczyny są różne jak zawsze, a kierowcy po prostu się nie podoba, że powinien ustąpić pierwszeństwa i o to ból dupy?
@SerTrapistow w różny sposób i o to właśnie chodzi.


@fuechsinn: no ja widzę tylko jedną możliwość. Pieszy musi sam wejść pod jadące auto.
I nie gadaj głupot, że są drogi gdzie czeka się w nieskończoność i trzeba wejść, bo takie sytuacje nie istnieją, nawet jak musisz poczekać 30 sekund to i tak jest szybciej niż gdyby były tam sygnalizatory
@marcin_k:

Ta ulica jest tam konieczna? W oddali widać chyba jeszcze ze dwie inne ulice.

Jak ulice są w poprzek to jest konieczna bo trzeba się jakoś tam dostać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

To, że kierowcy nie potrafią ustępować pieszym na przejściach nie oznacza, że trzeba likwidować przejścia

Przejścia dla pieszych bez świateł to w większości patologia albo nie stawia się ich w ogóle albo co 50-100m
@SerTrapistow tak, nie istnieją xD teraz się poprawiło, te 3 lata temu było znacznie gorzej.

Błagam cię, co ty gadasz, jak mieszkałam przy Borowskiej/Armii Krajowej, miałam np taką sytuację, że szłam w grupie ludzi, którzy wysiedli z autobusu na przystanku Śliczna, prawie pusta ulica, dwupasmówka, przejście bez świateł. Przy samym skrzyżowaniu jakieś auto nadjeżdża, ale że jeszcze daleko i spokojnie ma miejsce i czas żeby zwolnić,, więc ludzie wchodzą na przejście.
Dzban
Dzban w aucie natomiast w ogóle nie hamuje dopóki nie znajdzie się tuż przed samym przejściem, zarzuca mu tył auta i ledwo wyrabia przed ludźmi. I w ten sposób np. można znaleźć się przed pędzącym autem, dociera?


@fuechsinn: tak dociera. Widzisz, że auto nie zwalnia i przed nie wchodzisz xD
zabrać im pierwszeństwo

@SerTrapistow: no widzę, że Rosyjska Szkoła Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma się dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na szczęście są statystyki, które mówią, że jednak piesi rzadziej giną wtedy gdy kierowcy są prawnie zmuszeni do ustępowania im pierwszeństwa. To także widać po statystykach w Polsce:
https://konkret24.tvn24.pl/polska/pierwszenstwo-dla-pieszych-ginie-na-pasach-mniej-ludzi-kontra-to-nie-dalo-takiego-efektu-sprawdzamy-6239362