Wpis z mikrobloga

Wciąż bujam się z nowym laptopem. Problem bliżej opisywałem tutaj: https://www.wykop.pl/wpis/68919377/ehh-caly-czas-walcze-z-problemem-ktory-opisywalem-/

Wrócił do mnie po "naprawie" w sklepie, z którego go kupowałem. Stwierdzono, że zainstalowałem zły sterownik do karty graficznej (instalowałem automatycznie przez nVidia Experience xD). Problem dalej występuje, w podanym wyżej linku są filmy jak to wygląda (ostatni komentarz pod wpisem).

Skontaktowałem się znowu ze sklepem. Powiedzieli, żebym kolejny raz wysłał do nich, a oni oddadzą go do producenta. Dodam, że laptop już był u producenta, bo sam go tam wysyłałem. Producent nie stwierdził żadnego problemu sprzętowego i odesłał mi sprzęt.

To teraz moje pytanie: co będzie, jeżeli sklep odeśle laptopa do producenta, ten powie, że wszystko jest gites, a sklep przedstawi mi jego odpowiedź, gdy będę chciał to załatwić w ramach rękojmi?

Będę miał bardzo drogi przycisk do papieru?
Będę musiał się bujać po rzeczoznawcach?

Strasznie mnie ta sytuacja denerwuje. Może ktoś z was miał podobny problem?

#pytanie #reklamacja #rekojmia #laptopy #laptop #pcmasterrace
  • 12
  • Odpowiedz
@Arriva: Najpierw była gwarancja bezpośrednio u producenta, ale bez naprawy. Dwa tygodnie temu wysłałem do sklepu, ale bez rękojmi. Teraz chcą, żebym wysłal znowu, żeby oni od siebie wysłali od producenta, ale znowu z rękojmią nic nie robiłem.
  • Odpowiedz
@kemilk91: Pytam, bo na upartego jeśli jest to bardziej elastyczna firma, mogą po złości odrzucać każdą rękojmie.

Jeśli laptop ma mniej niż rok, nie zastanawiałbym się tylko słał reklamację z tytułu rękojmi. Oni mogą ci ją za pierwszym razem nie uznać, nie będą wiedzieli co robić licząc też, że odpuścisz temat, ale wtedy najlepiej wysłać drugą rękojmie z dokładnym wyjaśnieniem problemu. Możesz się wtedy też odezwać do mnie.
Generalnie jeżeli sklep
  • Odpowiedz
@kemilk91: Ja bym spytał czy Panowie wiedzą? ( ͡° ͜ʖ ͡°) W razie co mogę pójść i osobiście ich poinformować, że rękojmia jest swoistą odpowiedzialnością sprzedawcy względem sprzedawanego towaru ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Arriva: Na jutro mi zamówili kuriera po odbiór, na ten moment chce dać jeszcze szansę, ale czuję, że mogą być problemy, zwłaszcza jeżeli producent znowu odpowie: u mnie działa
  • Odpowiedz
@kemilk91: Słuchaj jak kupowałeś z allegro to będzie duży plus(mają program protekcji kupujących). Laptop to nie materac, gdzie konsument może samemu go łatwo uszkodzić. Myślę, że rękojmia będzie najbardziej odpowiednia... jeśli sprzęt nie ma roku to nie ma co kopać się z koniem, deszcz pada, trzeba wziąć parasol. Ja wybrałbym rękojmie ze względu, że jeśli zdecydują się na naprawę, a problem będzie dalej występował możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy(nie musisz
  • Odpowiedz
@Arriva: Jak to się w ogóle odbywa? Nikt z moich znajomych nigdy tego nie robił, a w necie jest to opisane w strasznie zawoalowany sposób. Mam dołączyć do laptopa jakiś dokument?
  • Odpowiedz