Wpis z mikrobloga

Jestem programistą od zawsze pracującym na umowę.zlecenie, w styczniu chcę założyć działalność i nawiązać b2b z moim obecnym pracodawcą, gdyż poza pracą chcę rozkręcić również inne pomysły.
Jak ugryźć temat? Nasłuchałem się już i naczytałem, wiem mniej więcej co i jak, jakie są podatki (nadal nie wiem który wybrać). Czy potencjalny księgowy pomoże mi także zadecydować jaką formę opodatkowania wybrać itd? A może w przypadki programisty jest jedna zasada na to, jak na działalności wyjść najlepiej? Zarobki z b2b szacuję mniej więcej na 12-13k, z pozostałych biznesów myślę że na start koło 1-2k będę wyciągał. Będę wdzięczny za wskazówki. #programowanie #programista15k #b2b #jdg
  • 26
  • Odpowiedz
Czy potencjalny księgowy pomoże mi także zadecydować jaką formę opodatkowania wybrać itd?


@jak_najbardziej: W zasadzie powinien. Ale i tak chyba najbardziej opłacał ci się będzie (obecnie) ryczałt (8,5% do maks. 12%, zależnie od faktycznie wykonywanych czynności... bo pamiętaj, że każdą fakturę, a nawet pozycję faktury, powinieneś formalnie klasyfikować oddzielnie, niezależnie od tego, że wszystkie mogą być do jednej umowy: umowa przewiduje najczęściej kilka rodzajów czynności, które mogą się "łapać" do innych numerów PKWiU, a w konsekwencji innych stawek ryczałtu - o tym mało kto pamięta).

Ryczałt przede wszystkim ułatwia rozliczenia, więc księgowy w zasadzie nie będzie ci do niczego potrzebny, bo całą księgowość możesz prowadzić np. w "Małej Księgowości RP" za 119 zł rocznie (na ryczałcie nie masz kosztów i całej związanej z tym papierologii, bo chyba że na kosztach tak bardzo ci
  • Odpowiedz
na ryczałcie nie ma "kupowania na firmę", tak?