Bardzo rzadkiego hot-hatcha udało mi się trafić w ubiegłym roku. Był to jeden z 35 przeznaczonych na polski rynek nowych Mini John Cooper Works GP. Jak zwykle bywa z edycjami limitowanymi, trzeba było za niego słono zapłacić (203 161 zł w 2020), ale wartości tracić raczej nie będzie. Liczba całkowita to 3000 egzemplarzy, a numer samochodu widać na przedniej osłonie nadkola.
Występuje tu silnik z BMW M135i R4 2.0 306KM, automatyczna ośmiobiegowa skrzynia i napęd tylko na przód. Z zewnątrz auto wyróżnia mocarne tylne skrzydło, osłony nadkoli i sportowe felgi. W środku nie ma tylnej kanapy, wszerz ciągnie się rozpórka, a pasy bezpieczeństwa są w kolorze czerwonym, jak w Fiacie Cinquecento Sporting.
Czy mamy tutaj Mireczków, którzy jeździli bardzo mocnymi autami z napędem na przód i potwierdzają tezę, że nie dają one takiej radości z jazdy jak tylnonapędowe lub 4x4?
@DerMirker: Sprzedałem niedawno swój kompakt który miał około 230 KM i napęd przedni. Do miasta słaba opcja, trochę mokry asfalt i można zapomnieć o dynamicznym ruszeniu bo gubiło trakcję. A jak było już naprawdę ślisko, to przy trzecim biegu potrafił zgubić trakcje przy wciśnięciu gazu w podłogę. Teraz rozważałem Cuprę, ale będzie jeszcze gorzej w sumie. Właśnie koło 300 KM i napęd przód to bez sensu opcja, w szczególności do miasta.
@DerMirker: mam co prawda "tylko" 220KM i FWD i wyprzedza sie fenomenalnie, ale mimo tej mocy czuc ze przedni naped to kula u nogi. Wiekszy fun z jazdy mialem z jazdy BMW o polowie tej mocy.
@piwakk: czyli elektronika nie jest w stanie uratować przed zgubieniem trakcji? Pamiętam, że Hondziarze mówili, że nowy Type-R dorównuje Focusowi RS, bo elektronika niweluje różnicę wynikającą z napędzanej osi.
@DerMirker: Nie mam pojęcia. Ale to zapewne musiałoby być sucho. A w naszym klimacie połowa roku albo więcej, to śliska droga, więc elektronika i tak nie pomoże. Jak nie śnieg, to deszcz. Jak nie deszcz, to akurat jeżdżą i myją ulicę i też będzie ślisko ( ͡°͜ʖ͡°)
Oczywiście to tylko subiektywna opinia, ale z takiego fajnego samochodu z czasem stał się swoją karykaturą. W ogóle mi nie leży ten groteskowy barok królujący obecnie.
@bigos555: Mini to modny samochód do miasta dla menadżerek średniego szczebla z korpo. Przez te wszystkie lata, auto się roztyło, tak jak niektóre z jego właścicielek ( ͡°͜ʖ͡°)
Czy mamy tutaj Mireczków, którzy jeździli bardzo mocnymi autami z napędem na przód i potwierdzają tezę, że nie dają one takiej radości z jazdy jak tylnonapędowe lub 4x4?
@DerMirker: zależy czy mówimy o radości z #!$%@? spod świateł i gonienie po prostej, czy o jeździe torowej ¯\_(ツ)_/¯ domyślam się, że jak tu jest rozpórka i brak tylnej kanapy, to raczej auto weekendowo-torowe, a przedni napęd może dać dużo frajdy przy takiej
@kotkipsotki: Na mokrym słaba trakcja, więc i tak nawet połowy nie da się wykorzystać poniżej 100 km/h. Ma też lekkie skłonności do podsterowności, więc trzeba uważać zwłaszcza na mokrych zakrętach.
@DerMirker: moc powyzej 150km w samochodzie fwd to #!$%@? ból bo ta moc jest tylko po prostu nie mozna jej wykorzystac do czegokolwiek innego niz krecenia jednym kolem XD
@DerMirker: 200tys kosztowal przy kupnie, a tu dwa lata jezdzony i pchasz za 220 ;]
niedawno patrzylem na podobnego hothatcha i cos mi w wyliczeniach sprzedawcy nie pasowalo auto prawie dwu letnie,w leasingu oplata wstepna 30tys i w ratach 30tys splacone, do splacenia jeszcze 120tys a koles chce ...50tys odstepnego za przejeciegie leasingu
pytam jak to wyliczyl - tutaj jakies przypowiesci o wartosci pieniadza w czasie + bardzo dbal....
O ile #apple wciąż nie ma super duper patentów to nie potrafię zrozumieć, dlaczego żaden inny producent (oprócz MS), nie wykorzystuje magnetycznych złączy ładowania w swoich #laptopy klasy premium.
Występuje tu silnik z BMW M135i R4 2.0 306KM, automatyczna ośmiobiegowa skrzynia i napęd tylko na przód. Z zewnątrz auto wyróżnia mocarne tylne skrzydło, osłony nadkoli i sportowe felgi. W środku nie ma tylnej kanapy, wszerz ciągnie się rozpórka, a pasy bezpieczeństwa są w kolorze czerwonym, jak w Fiacie Cinquecento Sporting.
Czy mamy tutaj Mireczków, którzy jeździli bardzo mocnymi autami z napędem na przód i potwierdzają tezę, że nie dają one takiej radości z jazdy jak tylnonapędowe lub 4x4?
#rzetelnafura
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #mini
Oczywiście to tylko subiektywna opinia, ale z takiego fajnego samochodu z czasem stał się swoją karykaturą. W ogóle mi nie leży ten groteskowy barok królujący obecnie.
@DerMirker: Roztycie to jedno, ale ile tego mało finezyjnego gówna on ma podoczepiane to głowa mała. Kiedyś na ten styl mówiło się wiejski tuning.
@DerMirker: Myślę, że "John Cooper" ma jednak głównie właścicieli.
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-john-cooper-works-gp-306km-ID6EVKtA.html
@DerMirker: zależy czy mówimy o radości z #!$%@? spod świateł i gonienie po prostej, czy o jeździe torowej ¯\_(ツ)_/¯
domyślam się, że jak tu jest rozpórka i brak tylnej kanapy, to raczej auto weekendowo-torowe, a przedni napęd może dać dużo frajdy przy takiej
niedawno patrzylem na podobnego hothatcha i cos mi w wyliczeniach sprzedawcy nie pasowalo
auto prawie dwu letnie,w leasingu oplata wstepna 30tys i w ratach 30tys splacone, do splacenia jeszcze 120tys
a koles chce ...50tys odstepnego za przejeciegie leasingu
pytam jak to wyliczyl - tutaj jakies przypowiesci o wartosci pieniadza w czasie + bardzo dbal....
mysle- niezly