Wpis z mikrobloga

Swoje przed wyborem BMW M135i 2015 rok (silnik N55) z przebiegiem w okolicach 109k km. Jak to jest z tymi silnikami w BMW, celowałem w B58 ale różnica miedzy N55 a B58 jest kolosalna ~~ 50-60k zł. Co warto zrobić przy tym przebiegu, rewizję panewek?
#bmw #motoryzacja #samochody
  • 13
@PiotrokeJ: zdecydowanie tak, stąd też różnica w cenie. B58 są dość popularne i mają dobrą sławę wiec i części zamienne będą bardziej dostępne (pytanie ile lat chcesz to trzymać).
Jak to jest z tymi silnikami w BMW, celowałem w B58 ale różnica miedzy N55 a B58 jest kolosalna ~~ 50-60k zł.


@PiotrokeJ: bo B58 jest zwyczajnie "superior" pod każdym względem. Rozwijanych mocy, serwisu, braku fuckupów. Ten sam motor jest w nowych suprach, zwyczajnie bardzo dobra jednostka. U mnie koleje auto będzie pewnie z nim, bez względu na dopłatę

N55 ogólnie jest spoko, mimo tego że to 13-letnia konstrukcja. Ma parę
@Atreyu: No właśnie, niby wartę każdej dopłaty ale M135i mogę mieć za 110k a M140i z podobnym przebiegiem i historia to ceny zaczynają się od 160zł a czasami podchodzą pod 200k zł.

Plan na ten samochód to seria - max stage 1 czyli mapa silnika. Jednak nie jest to moim priorytetem.
@PiotrokeJ: to nie ma czego się bać, różnica wchodzi jak chcesz iść wyżej

Jak ogarniesz kwestie serwisowe, to bardzo polecam soft od MHD - jest bezpieczny i ma masę opcji do konfiguracji samemu. Do tego xHP do skrzyni i w cenie mniejszej niż przyzwoity set opon masz auto dużo szybsze, przyjemniejsze i wstające wcześniej, a przy tym dalej bezawaryjne
@Atreyu: Dokładnie chodzi mi o MHD, w miarę tanio wychodzi i w każdej chwili można wrócić do serii. Obecny właściciel wrzucił tam już wydech mperformance. Modyfikacji mechanicznych nie przewiduje, chyba że kiedyś katalizator się zapcha to wrzucę downpipe jakiś bardziej przelotowy. Na pewno nie chce ingerować w turbo, pompy, itd.
@Atreyu: o jakich fuckupach mówisz? Co należałoby zrobić na pakiet startowy? Z tą elektryczną pompą wody troche #!$%@?, panewki też by trzeba było zrobić od razu pewnie.
@PiotrokeJ: Kurde też myślę czy brać F10 n55 czy F30 b58. F30 kusi zajebiście, ale kurde 50-60k to jednak worek pieniedzy. W tej kasie to już chyba lepiej mustanga brać, który swoją drogą też mnie kusi.
@Adasi: no ja z podobnego punktu widzenia wychodzę, czy warto dokładać 50% do samochodu aby mieć lepszy silnik. Mam ofertę na M135i w cenie 110k, 140i zaczyna się od 160k zł. Chyba nie. Co do mustanga to nie moja bajka, nie podoba mi się :D jedyne co tam fajne to dźwięk silnika