Z jakiej firmy nagrzewnice polecacie do Audi A3 8P? Oryginalnie siedziała Valeo.
1. Czy w zestawie są oringi czy trzeba dokupić oddzielnie? 2. Czy powinno się płukać układ przed jej wymianą? Czy wystarczy zlać stary płyn i wlać nowy?
@Gufcio: Denso, nissens. Oringi czasami są czasami nie, może nie być gąbek przyklejonych. Oczywiście płukać układ przed założeniem, zmostkuj wyjście do nagrzewnicy i płucz.
@fabek: Wymieniałem chłodnice i płyn w maju, ale nie płukałem nigdy. Jak zlałem teraz płyn to czyściutki leciał. Jest sens? Trzeba kupować jakieś płukanki czy samą wodą demi?
@fabek: Doradzisz, czy warto wlewać jakiś specyfik czy samą wodą demi przepłukać aż będzie czysta leciała? I gdzie to zmostkować najlepiej? Od strony silnika czy przy samej nagrzewnicy w kabinie?
@fabek: Dzięki. Rozumiem, że wlać wodę, zagrzać, dolać LM, zostawić na 30 minut, zlać i potem znowu zalewać już samą wodę, grzać, spuszczać do momentu aż woda będzie przezroczysta? Na koniec chyba koniecznie trzeba zalać koncentratem a nie gotowym płynem? Bo całej wody nie spuszczę z układu, zawsze coś zostanie. Rozcieńczyć 1:1 najlepiej?
@Gufcio: plukanke mozesz na biegu jalowym zrobic. a pozniej dokladnie jak piszesz, wlewasz tyle wody, az bedzie czyste lecialo. dobrze dmuchnac kompresorem tez w zbiorniczek, wyleci resztka wody. na koncu koncentrat.
@fabek: Koncentrat rozrobić jak sugeruje producent czy uwzględnić że jakiś litr wody zostanie w układzie? Kompresor mam, ale czy nie lepiej dmuchnąć w wężyk idący do zbiorniczka? Nie mam takiego korka z dziurką żeby zakręcić zbiorniczek i dmuchnąć.
@fabek: Bardzo Ci dziękuję za pomoc, wszystko jasne. Natomiast mam jeszcze pytanie co do nagrzewnicy, zdecydowałbym się na Valeo, ponieważ fabrycznie była taka montowana, a do nagrzewnicy dostęp jest jaki jest, więc wolę założyć coś lepszego i mieć spokój.
Tylko, podobno Valeo nie daje w zestawie oringów (samą piankę uszczelniającą). Nissens daje 4 oringi, dwa idą do nagrzewnicy a te dwa gdzie? Do króćców od strony
@Gufcio: wiesz nie pamietam jak w audi, ale na krócach ktore masz do nagrzewnicy też bedą oringi, a te uszczelki kołnierzem z foto wyzej wchodzą już bezpośrednio do nagrzewnicy. zresztą jak wyjmiesz nagrzewnice to wszystko zobacyzsz. te oringi jak zostawisz stare też będzie dobrze, tam nie ma takich temperatur żeby stwardniały.
@fabek: A powiesz mi jeszcze, czy po tej płukance jak będę rozcieńczał koncentrat to powinienem go rozcieńczyć jak sugeruje producent 1:1 czy w jakiś innych proporcjach? Chodzi mi o to że chyba coś zawsze zostanie wody w układzie po takim zabiegu? Czy się mylę?
@Gufcio: zwróć z tytułu rękojmi (towar niezgodny z umową), chyba nie chcesz ryzykować że rozszczelni się po miesiącu i znowu tą samą robotę będziesz robił.
Oryginalnie siedziała Valeo.
1. Czy w zestawie są oringi czy trzeba dokupić oddzielnie?
2. Czy powinno się płukać układ przed jej wymianą? Czy wystarczy zlać stary płyn i wlać nowy?
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
Jakiej firmy nagrzewnica?
Natomiast mam jeszcze pytanie co do nagrzewnicy, zdecydowałbym się na Valeo, ponieważ fabrycznie była taka montowana, a do nagrzewnicy dostęp jest jaki jest, więc wolę założyć coś lepszego i mieć spokój.
Tylko, podobno Valeo nie daje w zestawie oringów (samą piankę uszczelniającą).
Nissens daje 4 oringi, dwa idą do nagrzewnicy a te dwa gdzie? Do króćców od strony