Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@Kardom: Tutaj masa nie miała znaczenia. Ciągników nie holuje się za przód. Tylko do tyłu za tył, a jeśli ciągniemy do przodu to też za tył, ale lina pod spodem.
  • Odpowiedz
@Krzewka: Przeciez to jebło bo szarpnął tą liną. Na pewno podepniesz za tył linę i poprowadzisz ją pod ciągnikiem xD On go nie holuje tylko wyciaga na asfalt z jakieś polnej drogi bo przyczepa nie chce "wskoczyć" na asfalt
  • Odpowiedz
On go nie holuje tylko wyciaga na asfalt z jakieś polnej drogi bo przyczepa nie chce "wskoczyć" na asfalt


@Kibix: i tak nie wolno. Ciagniki maja polaczenie przod-tyl chyba tylko obudowa skrzyni biegow [pewnie zaraz mnie ktos poprawi, w kazdym razie cholernie slabe] i pod zadnym pozorem nie nalezy ciagnac mocujac line do przodu
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich
Dwa bulszity w jednym wpisie.

1. Jak najbardziej istnieją ciągniki na pełnej ramie gdzie silnik może być w ogóle nie połączony na sztywno ze skrzynią biegów więc nie ma możliwości rozerwania na obudowie sprzęgła jak na załączonym obrazku.
2. Jak najbardziej można ciągnąć za przód/przedni zaczep (nawet jeśli jest zamocowany do przedniego obciążnika). Nie robi to na ciągniku żadnego wrażenia dopóki siła jest przykładana miarowo, a nie "udarowo".
Przykład: Współczesne ciągniki nierzadko mogą unieść ponad 10 ton na tylnym TUZie. Ale kiedy to jest ruch jednostajny. Jakbyś zrzucił ciągnik z takim 10 tonowym klockiem z dajmy na to 2m na beton to tylko patrz co się
  • Odpowiedz
@wojtoon: dzieki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czyli w duzym skrocie, jakbym kiedys wyladowal w niesamowitej sytuacji kiedy musze wyciagac zakopany ciagnik - jak juz musze podlaczac line, to ciagnac miarowo, i raczej nic sie nie stanie, chyba ze na ramie, wtedy mozna szarpac? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich
Dopóki nie umocujesz takiego ciągnika praktycznie na stałe w miejscu (np kilkudziesiącio tonowym ładunkiem zakopanym po osie), a potem nie zaczepisz z przodu dwudziestokrotności mocy "pomocników" to nic się nie stanie.

Są na YT filmy gdzie wyciąga się nieszczęśników z ładunkiem za pomocą 3 kolegów o mocy przekraczającej 1000KM i nic się nie dzieje.

ALE. Żeby oddać ci honor to twoja zasada ma w większości rację przy holowaniu kombajnów zbożowych....tyle
  • Odpowiedz
ALE. Żeby oddać ci honor to twoja zasada ma w większości rację przy holowaniu kombajnów zbożowych....tyle że odwrotnie - tam z zasady ciągnie się TYLKO za przednią oś.

Tak, też są odstępstwa (większe konstrukcje z napędem 4x4, kombajny górskie itd.) ale przyjęło się, że nawet jeśli sprawa nie wygląda poważnie to w miarę możliwości ciągnie się za przednią oś (z przodu nie ma zaczepu).


@wojtoon: w sensie jak, tak na
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich
Z przodu przeważnie idą w poprzek dwie "rury". Cieńsza (wał napędowy) za którą lepiej nie szarpać jak się nie chce remontować sprzętu i grubsza czyli oś.
Łapiesz pętlą gdziekolwiek za tę oś i ciągniesz.
  • Odpowiedz