Wpis z mikrobloga

Jako Pereziarz: Problem z Monako jest taki, że jedyne co mamy to słowa i żadnych twardych dowodów, że Perez wyspinował specjalnie.
No bo po co miałby to robić, skoro był na P3 i totalnie nie opłacał mu się taki manewr, ryzykował uszkodzeniem bolidu i musiałby być w opór głupi żeby takie coś zrobić xD

Co do onboardu i telemetrii, w dużej mierze przemawia za tym że Perez specjalnie wyspinował jednak:
- do apexu zakrętu jechał ok. 12km/h wolniej niż wcześniej, może chciał napędzić bolid wiedząc, że ma zapas prędkości na pokonanie zakrętu / albo specjalnie zwolnił, aby ułatwić sobie bezpieczne wyspinowanie (bolid nie uderzy w bandy, będzie łatwiej wyspinować jadąc wolno)
- Perez nie skontrował odruchowo kierownicą utraty gripa na tyle, co również może sugerować że specjalnie wyspinował.

Mimo to ciągle nie pasuje mi po co miałby to robić, z czystej złośliwości? Może zgrzyty w redbullu są już od dawna. Z drugiej strony takie akcje pewnie dzieją się często tylko nie wypływają na światło dzienne. W kwalach przecież Russell w Brazylii też w bardzo dziwny sposób tak jak Perez użył gazu wyjeżdżając z żwiru i walnął piruet powodując czerwoną flagę.

Oczywiście Maxa nie usprawiedliwiam z swoim bucostwem i celowym umniejszaniu szansy na dublet swojego zespołu w WDC, ale to po prostu widać, że dobrze ukrywał się i nic a nic się nie zmienił z charakteru i dalej jest toxicem

#f1
  • 13
@Piotr_Rupik: @Misticmac: jednak nie sądzicie, że Maxowi zabrakło trochę profesjonalizmu, aby mimo wszystko takie rzeczy zachować w tajemnicy?

To co zrobił Perez to już nie cofniemy, a teraz jak się wyda, że fatkycznie wyspinował, nie dość że Perez będzie miał problemy, to team redbulla też, bo według plotek Marko i Horner wiedzieli co zrobił Perez
@Dziekciu:

do apexu zakrętu jechał ok. 12km/h wolniej niż wcześniej, może chciał napędzić bolid wiedząc, że ma zapas prędkości na pokonanie zakrętu

Odpal sobie nawet tak gówniany symulator jak gry od Codemasters i bez kontroli trakcji #!$%@? buta w podłogę na skręconych kołach.
Tylko takie wątpliwe doświadczenie już cie nauczy, czym to się skończy a mówimy o gościu, który jeździ w F1 od 10 lat.
Z resztą nawet nie musisz odpalać
@Dziekciu: Na obronę Checo jeszcze to, że chyba (nie pamiętam tak dobrze, więc jeśli się mylę niech ktoś poprawi) te kółko nie było najlepsze w jego wykonaniu, a w takich sytuacjach kierowcy chcą za wszelką cenę odrobić stratę w innych miejscach, a rzadko kiedy finalnie to się udaje i często pod presją takie nadmiarowe nadrabianie kończy się w taki sposób. Ogólnie też dosyć wolno się toczył do tego zakrętu, więc impulsywnie
@Tasde: O napędzeniu pomyślałem, bo na tym lapie wszedł na gaz jakieś 2-3 metry przed apexem zakrętu, z mniejszym gazem by go to faktycznie napędziło imo wiem jak bolidy F1 reagują na gaz przy takim skręcie i prędkości
@Dziekciu no dobra, ale skoro mówimy, że Checo będąc 10 lat w F1 nie mógłby popełnić tak prostego błędu - to czy będąc 10 w F1 nie zrobiłby czegoś mniej podejrzanego? Przecież wiedział, że to wyjdzie na telemetrii.

Nie legitniej wyglądałoby zblokowanie po tunelu, przestrzelenie szykany i lekki pęknięcie w bandy?