Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jest ktoś z was użytkownikiem jakiegoś trochę nowszego V8 od #bmw?
W dobie unijnych patopomysłów i usilnego wciskania wszędzie elektroshitu z biegiem czasu coraz ciężej będzie o jakiś fajny większy motor, pewnie za jakiś czas w ogóle przestaną je produkować, a to co zostanie na rynku będzie dostępne po jeszcze bardziej horrendalnych cenach.
Od jakiegoś czasu chodzi za mną V8, ale trochę młodsze niż 20 letnie, z bajerkami typu kamera 360 etc.
Ostatnio z kasą całe szczęście jest nieźle i myślałem nad F12/13, F10 albo może nawet G30 (da się w okolicach 200k znaleźć z początku produkcji) z tym motorem 4.4 - poszperałem trochę po sieci i generalnie znalazłem trochę narzekań użytkowników. A to coś o lejących wtryskach, a to coś jeszcze innego. Później podobno trochę je poprawili, ale nie wiem co myśleć, generalnie w wielu miejscach spotykam się z opinią, że najlepsze beemkowskie silniki to 3.0 - czy to diesle czy benzyny.
Jeśli ktoś, kto miał z tym motorem 4.4 dłużej do czynienia - jakie są wasze opinie? Jak wrażenia ogółem? Yebie się jak studentki na orgazmusie czy w miarę trzymają poziom (przy założeniu, że dobrze serwisowany)?
Co ewentualnie oprócz #bmw moglibyście polecić jako trochę nowsze V8 z fajnym wyposażeniem i żeby silnik to nie było padło (konstrukcyjnie przynajmniej)?
Chodzi mi jeszcze po głowie ostatni CL 5.5 V8 388KM ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale nie znam osobiście nikogo kto miałby jakieś nowsze V8, stąd zapytowywuje was. Coś z innego z #mercedes #audi? Może jeszcze jakieś inne ciekawe propozycje? Ważne jest też dla mnie żeby występował też w napędzie na 4 buty, m. in. z uwagi na okolicę, w której mieszkam - tył napędem w zimie to się raczej pod moją chałupę nie wdrapię.

#motoryzacja #bmw #samochody #polskiedrogi #kiciochpyta

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #636fb400f457b9087ffb8b2c
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Przekaż darowiznę
  • 21
  • Odpowiedz
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania pracowałem parę lat temu w BMW, te silniki 4.4 #!$%@? się na potęgę i to tak że po prostu naprawa to był nowy silnik. Właśnie mówię o tych latach co była g30. Nie wiem jak teraz i czy coś poprawili
  • Odpowiedz
generalnie w wielu miejscach spotykam się z opinią, że najlepsze beemkowskie silniki to 3.0


@AnonimoweMirkoWyznania: N63 mają swoje bolączki wynikające z konstrukcji

A trzylitrowe B58, też robisz na dowolne moce i zasadniczo się nie wysrywają. Bardzo fajny motor. Wcześniejsze trzylitrowe turbo (N54/N55) też, ale one miały swoje fuckupy większe i mniejsze, ale takie z którymi dało się żyć mając gruby portfel
  • Odpowiedz
@czaari: A co się pierdzieli w 4.4? Miałam kilka sztuk od e60 począwszy i…to bardzo fajne silniki, nic się nie psuje.Kupujesz robisz zestaw startowy, rozrząd/ślizgi/magistrala i co ma się zepsuć?
  • Odpowiedz
@czaari: Nieeee, to nie są tzw panewkowe silniki w żadnym wypadku chyba ze….ktoś ma problemy z interwałami serwisowym oleju.Słaby olej, stary, rozrzedzony i tadam, panewka może się przytrzeć
  • Odpowiedz
@onajedna17:
Mnie doszły słuchy że w silnikach bmw v8 lubią szybko zużywać się uszczelniacze zaworowe ( chyba to pięta achillesowa) A czy da się je wymienić bez ściągania czapy ? to ja nie wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wiem czy mi sie teraz nie miesza ale to wina termostatu który otwiera się dosyć późno ( kiedy silnik ma zbyt wysoką temp to uszczelniacze stają się mega
  • Odpowiedz
@onajedna17: Przecież 4.4 w e60 ma bardzo złe opinie. To już n62b48 lepiej kupić. Ogólnie te silniki były fajne jak byly nowe, ludzie przeciągają wymiany oleju, lecą panewki, często zdarzają się przypadki porysowanych cylindrów. Drogi rozrząd, cały silnik po latach cieknie, wszystko jest w nim skomplikowane i drogie w naprawie. Pomijam już fakt że n62b44 jest po prostu słaby, nowe 2.0T to objedzie. Wydaje mi się po za tym, że nie
  • Odpowiedz
@siewcanieczstychzamiarow: Wiesz co, nie bardzo opieram się na opiniach a na tym co sama przerobiłam .Miałam e60 540,550,m5 i wszystkie były bardzo wdzięczne .Nie wspominam o zestawie startowym bo mimo ze to było kilka lat temu to tak samo zaczynałeś od rewizji żeby wszystko było ok.Z tego 540 była na lpg ( ͡° ͜ʖ ͡°) Rozrzad nie jest drogi,.Każdy silnik może wymagać uszczelnienia czy wymiany brokow czy
  • Odpowiedz
@onajedna17: Na trasie tak szczerze to możesz mieć rację, chociaż też można się zdziwić porównując np 2.0T w s3 8v z taką 4.4 (tutaj skrzynia biegów ma duże znaczenie). Pisząc że 2.0T objedzie takie 4.4 miałem na myśli typowo sprint do 100, tutaj naprawdę jest porównywalny poziom. Rozumiem że miałaś dużo tych aut i nie miałaś problemów jednak wystarczy poczytać na ten temat, aby dowiedzieć się że dużo osób je miało.
  • Odpowiedz
@siewcanieczstychzamiarow: Z tymi 2.0t to skomplikowana kwestia.W trasie napewno nie, w mieście może dorówna bo szybsze nie befzie ale ile razy da radę…kwestia intercoolera.chociaż te z chłodzeniem wodnym dają radę.Wiesz, ja Mie miałam problemu, silnik wyciągałam sama( trochę mechanikuje) Skrzynie biegow to Bmw ma spoko, to Zf i fajnie program maja napisany wiec nawet stare chodzą fajni o ile chodzą.Miałam również jakieś nowsze typu f10 ale to tyle i również nie
  • Odpowiedz
@onajedna17: mówisz o n62 te silniki były w 545i e60, a wadliwe były(może nadal są) n63 to inne silniki, co ciekawe s63 czyli te co są w m5/m6/x6m tak się nie sypią, w tych nowych nadal jest n/s63, ale nie wiem jak z nimi jest, tam się co chwila coś zmienia nawet nie co lifting. Patrzyłem niedawno za 750i i sądząc po cenach chyba nie są taki wadliwe jak za czasów
  • Odpowiedz