Wpis z mikrobloga

Tak sobie rozkminiam #samochodyelektryczne #ev #tesla i dochodzę do wniosku, że dla mnie ideałem by była hybryda plug in z takim bajerem, że potrafi jeździć tylko na prądzie niezależnie od prędkości - jest coś takiego, czy one wszystkie przy rozpędzeniu zapalają i tak silnik spalinowy?

Zasięg typu 100 km na baterii + reszta z benzyny to dla mnie ideał:
- rzadko robię powyżej 100 km dziennie
- na tej odległości miałbym cichutkie auto i "darmowe" ładowanie w domu (PV, praca zdalna, więc wszystko na autokonsumpcji, pomijając 2-3 miesiące w zimie)
- na dalszą wycieczkę spalałbym benzynę + mogę się szybko uzupełnić w trasie
- awaria baterii nie powinna kosztować 80% ceny auta

Jest coś takiego czy to pozostanie w sferze marzeń? I jeżeli jest to jak to się nazywa, jak tego szukać?
  • 10
@dzek: Z hybryd z dalekim zasięgiem masz np rav4 plug in, tam prędkość maksymalna w ev mode to zdaje się ponoć 100kmh. U mnie w mercedesie plug in też nie było limitu prędkości w trybie elektrycznym, był tylko limit użycia mocy, powyżej którego załączał się silnik spalinowy, dawałem radę do 120km/h się rozpędzić. Nie wiem jak to rozwiazane jest w nowych pluginach od MB, ale na pewno teraz mają modele z
@dzek: bez sensu, kosztem 2/3 pojemności baterii chcesz wozić/opłacić/naprawiać silnik spalinowy i cały napęd z nim związany (wydech, bak, oleje, skrzynia).
Taka hybryda ma tylko sens jak ktoś regularnie robi duże trasy a w mieście chce na prądzie jeździć(lub w ogóle do miasta wjechać).

Dobre EV mają 400km zasięgu te 1-2 doładowania na 30-40min chyba jesteś w stanie zrobić kilka razy w roku.
@dzek: mam rav4 plug in. Zasięg katalogowy (miejski) 83km. Jak autostrada to normalne że zasięg szybciej spada. Nie pamiętam do ilu jest ograniczenie na czystym EV ale 130 spokojnie można lecieć. Jak bardzo Ci zależy żeby dokładny wynik poznać to przypomnij się w weekend to sprawdzę.
U mnie plugin sprawdza się idealnie. Codziennie podłączam go w domu, a paliwo spalam tylko wtedy gdy jadę gdzieś dalej (kilka razy w miesiącu)
@dzek: Przyjrzyj się Oplu Ampera. Z tego co kojarzę to przejedzie realnie ok. 80km

Przy max naładowaniu jeździsz tylko na prąd. Po x kilometrach przechodzi w tryb hybrydy.


@Technolust:

Nie wiem jak w innych ale w Outlanderze niby to tak działa ale jak zimno to i tak spalinowy działa bo trzeba zagrzać środek. Jak za ciepło to też działa bo klimę trzeba włączyć. Realnie silnik elektryczny dodaje jedynie mocy przy