Wpis z mikrobloga

Jeśli korzystacie z inFaktu do wystawiania faktur i używacie własnych szablonów, sprawdzajcie dokładnie dane adresowe w pliku/wydruku faktury. Była jakaś aktualizacja dot. adresów i w przypadku używania własnego szablonu może brakować na wydruku faktury numeru budynku w adresie nabywcy (adres sprzedawcy jest ok). Zgłosiłam temat obsłudze klienta (podobno nie byłam pierwsza), wiedzą o problemie i proszą o używanie gotowych szablonów inFaktu…

Kurcze, dobrze, że dokładnie sprawdziłam dane w wygenerowanym pdfie, ale mnóstwo osób może tego brakującego numeru nie zauważyć przy wystawianiu faktur. Chyba przydałoby się wyświetlić jakiś komunikat o takim problemie na przykład po zalogowaniu - ja nic takiego nie widziałam.

#infakt
  • 9
@brakloginuf: myślę, że tutaj problemu nie da się zignorować - jak klienci wystawią dziesiątki faktur z błędem i będą potrzebne korekty, to będzie raczej gruby temat.

Ja akturat z inFaktu korzystam tylko do samego wystawiania faktur, rozliczenia prowadzi mi moja księgowa. No i ta jedna jedyna usługa za którą w inFakcie płacę obecnie nie działa poprawnie.
Jeśli korzystacie z inFaktu do wystawiania faktur i używacie własnych szablonów, sprawdzajcie dokładnie dane adresowe w pliku/wydruku faktury. Była jakaś aktualizacja dot. adresów i w przypadku używania własnego szablonu może brakować na wydruku faktury numeru budynku w adresie nabywcy (adres sprzedawcy jest ok).


@SkoroTakUwazasz: takie gdybanie z punktu widzenia deva, bo to standardowy problem przy projektach, ale za każdym razem gdy użytkownik tworzy własne szablony to bierze na siebie odpowiedzialność za
@ujdzie: Tego się nie da tak wybronić - to jest ewidentny błąd systemu po aktualizacji, a własne szablony od przynajmniej 10 lat są integralną częścią funkcjonalności wystawiania faktur (a skoro są, to nie mogą z nich nagle magicznie po cichu znikać dane, bo mówimy o dokumentach księgowych). Te własne szablony posiadają walidację, system pilnuje czy faktura zawiera wymagane dane - nie da się zapisać szablonu bez wymaganych na fakturze informacji (takich
@SkoroTakUwazasz: mam I używam. Jest wielki czytelny komunikat, że zmienili format danych i żeby sobie to sprawdzić.

Co Więcej, nie da się wystawić faktury (takiej zwykłej, nie customizowanej) klientowi, którego nie zwalidowano ręcznie.

Zgłaszałaś im problem na helpdesku?
@MetroStation: Ale ja mam poprawne dane klientów w systemie, zgodne z nowym formatem (zaktualizowane przed wystawieniem faktury).

Korzystasz z własnego szablonu faktury, czy z gotowego szablonu inFaktu?

Ten komunikat o którym mówisz informuje tylko o tym, że trzeba sprawdzić i poprawić dane zdefiniowanych klientów (co zrobiłam).

Nigdzie nie widzę informacji o problemie z generowaniem faktur z własnego szablonu (a przynajmniej kilka godzin temu, gdy napotkałam ten problem, takiej informacji nie było).