Wpis z mikrobloga

Koniec produkcji Forda Fiesty | Jak donoszą zagraniczne media branżowe, z końcem czerwca 2023 roku linię produkcyjną fabryki w Kolonii opuszczą ostatnie egzemplarze Fiesty. Czy wiadomo, jaki model wypełni lukę po fordowskim bestsellerze?

Przedstawiciel amerykańskiego koncernu potwierdził w rozmowie z Autokatalog.pl informację dotyczącą planów zakończenia produkcji Ford Fiesta już w przyszłym roku. "Przyspieszamy nasze wysiłki na rzecz pełnej elektryfikacji, a nasze samochody osobowe będą w pełni elektryczne do 2030 roku (natomiast wszystkie pojazdy z portfolio Forda do 2035 roku). Przygotowując się do przejścia na elektryczną przyszłość, planujemy zakończenie produkcji Fiesty w fabryce w Kolonii do końca czerwca 2023 roku" - powiedział Mariusz Jasiński, dyrektor komunikacji i PR Ford Polska.

Więcej informacji: https://autokatalog.pl/blog/2022/2023-rok-zakonczenie-produkcji-forda-fiesty

Ford Fiesta zajmuje 22 miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli w Polsce wg stanu na dzień 31 grudnia 2021 roku. Poniższa grafika pokazuje podział na generacje modelu.

#motoryzacja #samochody #samar #ford
OrzechowyDzem - Koniec produkcji Forda Fiesty | Jak donoszą zagraniczne media branżow...

źródło: comment_1666864325vSXtXrBvkL4efU7w0AIZdn.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

To klienci decydują portfelem. Rzucili się na droższe suvy


@OrzechowyDzem: to też nie do końca tak. Dzięki debilnie skonstruowanym normom producentom bardziej opłaca się (albo do niedawna się opłacało) sprzedać SUVa niż "normalne" auto.
Stąd taka a nie inna polityka. Dla przykładu, interesowałem się Focusem i Kugą - technicznie to są bliźniacze auta. A jednak w Focusie paleta silników zawsze była gorsza, brak 4x4, brak opcji PHEV, brak niektórych elementów
  • Odpowiedz
no dlatego auta elektryczne bez infrastruktury nie mają sensu. Czyli w PL jeszcze długo :D


@SeekSouls: BEV na trasę nie mają sensu bez względu na to, czy jest infrastruktura, czy jej nie ma. Te 300km zasięgu to mają jak jest nie za zimno i nie za gorąco, z 1-2 osobami na pokładzie. Przychodzi zima i zasięg spada jeszcze o 40-50%. I z 300 robi się 150. nawet zakładając, że ładowarki
  • Odpowiedz
Kuga miała lepsze finansowanie. Też szedłem po focusa STLine do salonu, a wyjechałem Kuga STLine xD


@qualin: na to akurat nie patrzyłem (służbówka) - ale jak widać, znowu czysto polityczne pchanie SUVa zamiast normalnego auta.
  • Odpowiedz
BEV na trasę nie mają sensu bez względu na to, czy jest infrastruktura, czy jej nie ma. Te 300km zasięgu to mają jak jest nie za zimno i nie za gorąco, z 1-2 osobami na pokładzie. Przychodzi zima i zasięg spada jeszcze o 40-50%. I z 300 robi się 150. nawet zakładając, że ładowarki są wszędzie, to na prawdę zajebista sprawa zatrzymywać się co 150km jadąc z Warszawy na narty do Austrii.
  • Odpowiedz