Wpis z mikrobloga

Niestety jestem na czarno u kolegi @jedlin12 wiec nie mogę dostąpić zaszczytu pisania komentarzy pod jego postami.

Wydaje mi się, że za bardzo nie rozumiesz o co nam chodzi w powrocie do V10. Przecież to oczywiste, że przy dzisiejszej technologii te silniki byłyby niezniszczalne, szczególnie bez hybrydy i turbo. F1 cholernie by na tym zyskała, bolidy znów mogłyby być lekkie, małe i zwinne, znów byłyby głośniejsze niż ryk części tagu na wieczorne postowanie dobrej muzyki. I ekologicznie tez by było, wystarczy przerzucić się na syntetyczne paliwo, które wykorzystał Vettel podczas przejazdu Williamsem Mansella na Silverstone.

Za niedługo będą same elektryki, ludzie będą chcieli zobaczyć coś innego, a powrót do V10 bylby idealnym zaspokojeniem tych potrzeb. Elektryfikacja niech zostanie sobie w FE.

#f1
c.....i - Niestety jestem na czarno u kolegi @jedlin12 wiec nie mogę dostąpić zaszczy...

źródło: comment_1666773803N7uNZ4ELdgBtrbnRAre6rW.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@chianski: Powrót do V10 musiałby iść wraz z całym szeregiem cofnięć zmian, żeby było "to samo tylko lepiej".
Jak nie przywrócisz tankowania to nie wykręcisz takiej mocy bo i tak będziesz miał założony ogranicznik obrotów, żeby bez tankowania móc wyżej kręcić silnik trzeba byłoby większego spalania a więc większych zbiorników paliwa a więc cięższych bolidów. Jak nie chcesz cięższych bolidów to musisz mieć mniejsze spalanie czyli mniejszą moc.
A jeżeli chcesz
  • Odpowiedz
@Tasde: Imo to żaden problem. Wszystkie zmiany powinny być nastawione na trzy aspekty - zmniejszenie wagi do 600 kg, rozmiarów do ery 00-08, wytrzymałości. #!$%@? z mocą, te bolidy i tak byłyby zajebiste.
  • Odpowiedz
@chianski: Niestety istnieje coś takiego jak fizyka i nie możesz mieć bezpiecznego bolidu w tamtych wymiarach a skoro nie możesz mieć tamtych wymiarów to i nie możesz mieć wagi.
Zwłaszcza w obecnej erze, gdzie kierowcy są znacznie wyżsi. W tamtej generacji Kubica był uważany za wielkoluda i musieli mu podłogę pod dupą wycinać bo się nie mieścił a teraz połowa stawki ma ponad 1,8m wzrostu.
Do tego jak ma być bezpiecznie
  • Odpowiedz
@chianski: tak gość zupełnie nie czuje motoracingu w klasycznej formie... wg niego najlepiej jakby bolidy były napędzane siłą wiatru albo jak u Flinstonów.
  • Odpowiedz