Wpis z mikrobloga

Hej, jakiś czas temu postanowiłem, że zacznę zabawę na własną rękę z pozycjonowaniem swojej wizytówki na google maps. Ogólnie sytuacja przedstawia się następująco: jestem właścicielem średniej wielkości firmy, która w wynikach organicznych osiąga bardzo dobre wyniki, bo nieustanne 1-2 miejsce na przestrzeni kilku lat. Oczywiście mam ludzi, którzy to pozycjonują, ale wracając do tematu. Jeżeli chodzi o wizytówkę google moja firma to zrobiłem solidny research na yt i w miesiąc udało mi się praktycznie zawrzeć 99% tych rzeczy, o których mówią. Pododawałem zdjęcia dobrej jakości, nawet ze słowami kluczowymi zamiast img, uzyskałem sporo opinii obszernych tak samo ze słowami kluczowymi. Wypełniłem wszystkie zakładki skrupulatnie: usługi, produkty, nawet co tydzień regularne wpisy, cuda wianki. Wszystko wydaje się być zrobione na tip top i muszę powiedzieć, że efekty marne. Nie trafiam do 3- paku google maps, nawet jakieś „śmieszne”, zapomniane i nigdy nie aktualizowane wizytówki mnie często wyprzedzają. Dodam, że nie jestem w popularnej branży! Gdzie może leżeć przyczyna? Czy to prawda, że mapy google „żyją własnym życiem” i ciężko tutaj cokolwiek zagwarantować? Tak usłyszałem od pewnego pozycjonera. Jako, że prowadzę usługi z dojazdem do klienta to zdecydowałem o kasacji adresu mojego domu na wizytówce i teraz jest ciut lepiej jeżeli chodzi o zasięg (mam nazwę firmy + słowo kluczowe + miasto wpisane w nazwie biznesu). I zasadnicza kwestia. Może algorytmy potrzebują chwilę czasu na „wgranie” wszystkich zmian, co za tym idzie - na efekty trzeba poczekać kilka miesięcy?

#seo #google #googlemaps #pozycjonowanie #reklama
  • 16
@blackol12 Sporo zależy też kto wystawia te opinie, oceny od lokalnego przewodnika teoretycznie powinny być silniejsze niż np. ze "świeżych kont" itd.
Fakt faktem, na pewno warto poczekać na efekty, gdyż miesiąc o którym wspominasz to tak naprawdę stosunkowo niewiele czasu, nie ciśnij też w sztuczne opinie, systemy wymiany itd, bo algorytmy mogą to wykryc. Pytanie też jaki jest staż wizytówek konkurencji itd. Google jest potężną machiną i nie do końca wiemy
@bialo_niebieski: Wizytówki ścisłej topki konkurencji mają 7-10 lat, czyli sporo. Moja ma 7, ale zdarza się że czasem te 3 letnie zaniedbane mnie wyprzedzają… Rozumiem, że w każdej lokalizacji np. Warszawy, skąd wysyłane jest zapytanie, nierealne jest być cały czas na 1-3 pozycji? A swoją drogą, myślisz że mimo dobrej średniej ocen, jeśli mam 1 negatywa wraz z komentarzem wystawionego przez lokalnego przewodnika to może mieć to spory wpływ na priorytet
@asd1asd: Firma na szczycie w google maps ma 1 słowo kluczowe w nazwie, druga firma ma aż 3 słowa kluczowe, a trzecia słowo kluczowe + miasto, czyli jak ja. I żeby było śmieszniej to nie ma żadnych gwiazdek ta 3 pozycja xd
@Blackol12: jeżeli firmy mają słowa kluczowe to 1: tak to pomaga 2: jest to niezgodne z wytycznymi i wczesniej czy poźniej zostanie to usunięte 3: może dojśc do zawieszenia/skasowania wizytówki ze względu na wytyczne

Jesli chodzi o czas wypozycjonwania wizytówki to na cięższe frazy nawet do roku czasu. Mapy Google rzeczywiscie żyją własnym życiem i to zupełnie inny algorytm ale skoro masz mocny serwis w organiku to kwestia czasu aż Google
@seozgred: Mam w zakładce kontakt na mojej stronie internetowej taką mapkę: „znajdź nas”. I tam była moja pinezka z adresem defacto mojego domu. Tak jak wspomniałem usług udzielam z dojazdem, także mieszkając kilka km od dużego miasta stwierdziłem, że z google maps usunę adres. Na stronce www oczywiście pinezka zniknęła i jest pusta mapa. Ma to wpływ na pozycjonowanie? Mam zadzwonić do firmy, która się tym dla mnie zajmuje, żeby ją
@Blackol12
Ze złymi opiniami jest tak, że pojedyncza jest jak najbardziej naturalna i wizytówki z kilkoma 1* też się wyświetlają nierzadko jako pierwszy wynik, z tym, że podejrzewam że te od lokalnych przewodników mogą być nieco "mocniejsze". Przeanalizuj jeśli jest taka opcja kto wystawił, jakie inne wystawiał, bo niestety ale od pewnego czasu popularne zrobiło się zgłaszanie wizytówek, czy dodawanie wyssanych z palca opinii. Jeśli jest to po prostu niezadowolony klient to
@bialo_niebieski: Ok dzięki za obszerną odpowiedź. Kategorie mam pouzupełniane, opinie wiem kto negatywne dał i rzeczywiście niezadowolony klient z 2 multikont :) Mimo że prowadzę usługi z dojazdem do klienta to mówisz, żeby adres z powrotem wklepać? Będę wtedy wiarygodniejszy dla google’a? Pech chciał, że jestem dosłownie kilka kilometrów oddalony od terytorium dużego miasta, ale zawsze jednak… Niby mam miasto w nazwie wizytówki, także powinno coś pomóc. Rozważam jeszcze trik, który
@Blackol12 Dobra, jeśli firma poza miastem i po usunięciu wzrosły zasięgi to na razie nie zmieniaj, najwyżej jak za jakieś pół roku nic się nie zmieni to dodasz. Z filmikiem jak nie chcesz się męczyć to poszukaj jakiegoś freelancera na tematycznych grupach FB, pewnie ktoś ogarnie montaż za śmieszną kasę :) Nie wiem jak dokładnie wygląda u Ciebie na stronie ta mapka ale jak jest pokazana na niej np. Warszawa jako obszar
@seozgred: Tak dokładnie mieszkam dosłownie 5km poza granicą Warszawy. Przestudiowałem cały Twój materiał i jest tam zawarte dużo cennej wiedzy - dziękuję. Wirtualne biuro w centrum Warszawy wydaje się spoko opcją, zważywszy na to że prześcigam konkurencję w opiniach, słowach kluczowych, zdjęciach, wpisach (wszystko regularnie dodawane). Jedyne co jest prawdopodobnie problemem to lokalizacja, która stanowi pierwsze kryterium Google’a. Korzystając z darmowej funkcji narzędzia Surfer Local udało mi się stwierdzić, że pod