Wpis z mikrobloga

@marchewkowy: sledze jakies warsztaty na FB i wydaje mi sie ze wlasnie tyle wyciagaja z tych 2.0 150hp. Podobnie w Alfach Guilia 2.0 benzyna z 200hp robia ~280hp. Dzieki za info
  • Odpowiedz
Podobnie w Alfach Guilia 2.0 benzyna z 200hp robia ~280hp.


@saguero: to jest zupełnie niepodobnie, mowa o sofcie w dieslu i benzynie

W dieslu delikatnie zwiększysz moc, znacznie zwiększysz moment obrotowy. Poprawisz krzywą, będzie wstawał niżej, będzie się jechało dużo lepiej, ale typowo-dieslowa sprężarka dużo więcej nie napompuje.

W benzynie jest inaczej, tam softem można podnieść też sporo moc maksymalną
  • Odpowiedz
W dieslu delikatnie zwiększysz moc, znacznie zwiększysz moment obrotowy. Poprawisz krzywą, będzie wstawał niżej, będzie się jechało dużo lepiej, ale typowo-dieslowa sprężarka dużo więcej nie napompuje.


@Atreyu: jeśli są takie korzyści, to czemu fabrycznie nie jest to zrobione?
  • Odpowiedz
jeśli są takie korzyści, to czemu fabrycznie nie jest to zrobione?


@Przypadkowy: każde zwiększanie mocy, to zmniejszenie żywotności podzespołów, szczególnie turbiny (choć sam delikatny, mądrze zrobiony jak chodzi o AFR soft nie jest straszny). Fabryczne programy są też zazwyczaj bardzo zachowawcze

pewnie producenci w ten sposob dyfersyfikuja sobie portfolio modeli samochodow aby zlapac wieksza liczbe klientow (tych z mniejszy i wiekszym portfelem)


@saguero: czasem tak, jak mamy jeden
  • Odpowiedz
@Atreyu: widze, ze masz wiedze i jestes skory do rozmowy to zadam wiecej pytan :)

Generalnie mam wielki dylemat w wyborze nowego auta. Szukam combi, bo rodzinka sie powieksza. Minimum 200 KM.

Najblizej mi do Skody Octavii lub Superba. Przy budzecie powiedzmy 150,000 PLN mialbym pewnie prawie full opcje takiej Octavii z salonu ale.... Za te same pieniedze moge miec powiedzmy 4-5 letnie auto premium np. BMW Serii 5 (lub 3 letnie serii 3). Za nowym autem przemawia oczywiscie gwarancja, ale jednak jest to tylko Skoda vs BMW. Czy wrazenia z jazdy BMW beda odczuwalnie wieksze niz Skoda? Czy koszt serwisowania BMW powali na łopatki (zakladajac ze kupie zadbany egzemplarz a nie gruza) ? Czy sa jakies silniki/modele aut premium (BMW, Audi, Mercedes, Volvo), ktore mozna uznac za bardzo malo
  • Odpowiedz
@saguero: jeżeli w ogóle gdzieś z tyłu głowy masz serwisowanie, a budżet pozwala to weź po prostu nowy z salonu, miej gwarancje i te parę lat spokoju. Ceny wystrzeliły w kosmos ostatnio

Nowy Golf w golasie to 225k, ale już taki i30N w cenniku stoi właśnie za 150k, tyle że bazowo z manualem.

Czy wrazenia z jazdy BMW beda odczuwalnie wieksze niz Skoda?


@saguero: to nie jest w
  • Odpowiedz
  • 1
@saguero We współczesnych BMW bardzo udanym silnikiem jest 2.0 diesel B47 (max 190 km). Na benzynowe 2.0 B48 (max 250 km) chyba też nikt nie narzeka ale w podobnym aucie jeden na 100 km spali ~7 a drugi ~12 litrów przy spokojnej jedzie miejskiej i ~9 lub ~15 przy agresywnej więc to nie do końca jedynie 2 litry więcej.
  • Odpowiedz
@Bejro: a jak porownac plus minus 2.0 diesel vs 3.0 diesel pod katem spalania i awaryjnosci? Z tego co widze 3.0 sa ZNACZNIE drozsze od 2.0. czy to kwestia lepszych osiagow czy awaryjnosci czy jedno i drugie?
  • Odpowiedz
@saguero: Spalanie pewnie będzie lekko większe ale raczej mniejsze niż jakiejkolwiek alternatywnej benzyny. 3.0 diesel to bardzo pożądany silnik ze względu na dobre parametry ale awaryjność nie jest tu jakimś wyznacznikiem. Za to serwis większego silnika jest droższy. 2.0d jeździ znacznie więcej i nie wydaje się być awaryjny ale 3.0 też jest sporo i chyba można powiedzieć to samo. Ostatnio w BMW narzekano tylko na benzynowe N20 a reszta standardowych
  • Odpowiedz