Wpis z mikrobloga

@bartez_94: Citroen jest duzo bardziej komfortowy, zawieszenie to bajka w porównaniu do Kia. W pozostałych aspektach są porównywalne, Kia bedzie trochę lepiej trzymać wartość. Co do januszowego „francuski to będzie zaraz w serwisie” to szkoda strzępić ryja, to nie lata 90. Podobnie jak argument „ja mam taki wiec inne są złe”, bez komentarza.

@lubieplacki999: Kia nie kupisz obecnie z automatem, tylko manual. Citroen bez problemu.

Do porównania dorzuciłbym CHR i
@Mithrindil: brzydoty z pewnością z tym CHR, w ogóle ma to jakiś silnik większy czy 1,2 130KM i 1,5 diesel 130KM? Taki wyskakuje na stronie w najwyższej wersji za jakieś chore pieniądze. Kia ma silniki do 204KM aczkolwiek teraz chyba dostępny głównie manual 150KM 1,5. Automaty co trochę dostarczają ludziom, chyba coś się poprawia. Powodzenia odsprzedawać potem citroena. Najlepiej to do obu wsiąść i się przekonać.
Najlepiej to do obu wsiąść i się przekonać.


@bartez_94: co właśnie Tobie polecam bo zapewne C4 nie jeździłeś (sam napisałeś że się nim nie interesowałeś) a skreślasz na starcie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja już dwoma jeździłem i wziąłbym Citroena za komfort jazdy, lepsze fotele i przyjemniejsze wnętrze. Kia ma fajny wirtualny kokpit, lepiej zorganizowany infotainment i trochę lepiej wyciszony silnik ale to trochę za mało.

Masz
@Mithrindil: Jak z systemami wspomagającymi jazdę w Citroenie? Są równie upierdliwe co w Kia? ;) Aż tak mi nie zależy mocno na automacie, nie jest to dla mnie kompletne must have, stąd mimo świadomości o jego brakach dla XCeeda - biorę go pod uwagę.
@bartez_94: tak swoją drogą to ja w tym momencie też jeżdże Citroenem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lubieplacki999: jakie systemy masz na myśli? Utrzymanie na pasie ruchu i adaptacyjny tempomat? One wymagają automatu, ja akurat jeździłem manualem wiec miałem tylko pikacz przy niezamierzonej zmianie psa ruchu i ostrzeżenie przed kolizja. Pikacz jest taki sobie, na autostradzie sprawdza się dobrze, na krajówkach trochę zbyt czuły jest. Rozpoznawanie znaków dziala bardzo dobrze i współpracuje z nawigacja (czego nie można powiedzieć o Toyocie która osobno wskazuje odczyt znaku a osobno odczyt
@Mithrindil: Jezdzilem chwile nowym Stonikiem ktory w manualu mial okropnie denerwujacego asystenta pasa ruchu, jego korekty uznalbym za co najmniej srednio bezpieczne ;) stad pytanie. Nie zauwazylem tak irytujaco dzialajacego systemu ani w samochodach Skody ani Renault, ale Citroenem niestety nie mialem szansy jeszcze jechac.
@lubieplacki999 system utrzymania pasa ruchu w kia poza autostrada jest kulawy. Meczy bardziej niż pomaga. Ja go zawsze wylaczam po wejściu do auta. System unikania kolizji jest dobry. Dodatkowo spoko działa automatyczne przelaczanie świateł łącznie z długimi.
@lubieplacki999: nie mam porównania, bo c4 nie znam, więc mogę jedynie napisać o wrażeniach z ceeda (kombi, 160 KM). Główne mankamenty tego auta wynikają z tego, że to jednak tania marka, która dopiero aspiruje do pełnego wejścia w segment średni, średni-wyższy. Więc są jakieś takie głupie niedociągnięcia, w stylu brak możliwości domknięcia tylnych okien z kluczyka lub jednym dotknięciem przycisku na drzwiach - przednie okna mają pełny moduł sterowania, tylne już
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lubieplacki999: @bartez_94: ja to nie rozumiem tego narzekania na LKA, jeżdżę z tym cały czas i nie miałem sytuacji, w której wyrywał mi kierownicę ( ͡° ͜ʖ ͡°) O ile dobrze pamiętam w opcjach można trochę zmienić jego reakcje. W sumie jedyne co wyłączam przy starcie to ISG.

C4 był dla mnie zdyskwalifikowany z powodu bagażnika, podobnie jak Toyoty (czy CHR czy Yaris Cross).
@Lonesome_road ja też nie rozumiem. Ogólnie półautonomiczna jazda kox, całość jest zestrojona tak, że po kilkuset kilometrach nadzorowanie takiego samochodu to już druga natura - to jest intuicyjne @majk_emigrant mocno słychać szum opon. To kolejny z tych budżetowych mankamentów ceeda