Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki, zapytanie z pilną prośbą o pomoc w kryzysowej sytuacji :(

Od prawie 2 lat mam telefon Samsung Galaxy Note10 Lite, nigdy nie sprawiał problemów poza 2 sytuacjami, kiedy zamoczenie przycisku startu (power key) spowodowało jego tymczasowe zacinanie się (czasem samoistnie ulegał naciśnięciu, czasem nie reagował na naciśnięcie). Wczoraj delikatnie przemywałem cały telefon, nakładając na ekran i tył cienką warstwę wody z odrobiną detergentu palcami (telefon formalnie nie ma ratingu IP, ale w testach na YT jest odporny na zachlapania), po czym od razu go osuszyłem.

Przycisk startu zaczął się zacinać (ekran i przycisk głośności działały), a po pewnym czasie telefon zaczął się resetować co 7 sekund (na poziomie ekranu powitalnego z napisem Samsung Galaxy Note10 Lite), czego nie można było powstrzymać. Użyłem patyczka kosmetycznego, by dodatkowo osuszyć porty i przestrzeń przy przyciskach. Podłączenie do ładowarki powodowało, że co 7 sekund pojawiał się na chwilę ekran ładowania - mimo, że telefon był wcześniej naładowany na ok. 80%, pojawiała się tylko mała błyskawica z pustym szarym kółkiem, bez tego niebieskiego zapełenienia oznaczającego poziom naładowania. Telefon resetował się przez noc, włożyłem go do szafki, od rana w ogóle nie działa - tj. nie reaguje na próby włączenia (być może się rozładował), a podłączenie do ładowarki powoduje, że co 7 sekund pojawia się ten ekran ładowania, tj. błyskawica otoczona szarym kółkiem.

1. Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki?
2. Jaka jest szansa, że telefon spontanicznie wróci do pełnego działania w ciągu dnia/kilku dni?
3. Czy mogę coś jeszcze zrobić poza czekaniem i ew. zaniesieniem/wysłaniem telefonu do serwisu za kilka dni? Ryż, suszarka na tym etapie?
4. Jeśli będzie to koniecznie, jaki serwis wybrać? Ile może kosztować usługa naprawy i jaka jest szansa na odzyskanie wszystkich danych na telefonie?

#telefon #telefony #smartfon #smartfony #samsung #samsungnote #awaria #elektronika #naprawa #usterka #serwis

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #63356e8d13aa097904f31708
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Przekaż darowiznę
Pobierz AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Mirki, zapytanie z pilną prośbą o p...
źródło: comment_1664457464O9sJYssBeev3JGGgYss2wF.jpg
  • 5
OP: @ATAT-2: Dodam tylko jeszcze, że po przebiegającym jak wyżej opisano, krótkim ładowaniu, telefon przechodzi w tryb restartu i wyświetlenia ekranu początkowego w takim samych odstępach (co 7 sekund).

Zaniósłbym telefon do autoryzowanego serwisu, bo jest jeszcze na gwarancji, ale naprawa na gwarancji oznacza konieczność wgrania oprogramowania i usunięcia dotychczasowych danych - pół biedy, że ich zgranie jest płatne, ale obawiam się przekazywania wrażliwych informacji i plików osobom trzecim. Co
pół biedy, że ich zgranie jest płatne, ale obawiam się przekazywania wrażliwych informacji i plików osobom trzecim. Co robić, jak żyć?


@AnonimoweMirkoWyznania: Wait what? Instalujesz Samsung Switcha, robisz pełen backup danych (łącznie z aplikacjami, ustawieniami, itp), formatujesz telefon i zanosisz do serwisu.
Naprawiony podłączasz pod kompa i za 20 minut masz wszystko z powrotem.

Jeśli masz gwarancje to nawet się nie baw w prywatne naprawy bo się okaże, że połowa podzespołów