Wpis z mikrobloga

@MatPL1122: jedynym #!$%@? elementem infrastruktury jest budowanie pasów zaraz za skrzyżowaniem, gdzie każdy patrzy za siebie żeby się włączyć do ruchu kiedy ktoś może być na pasach. No i zielone światło na pasach jednocześnie z zielonym do skrętu.


@vargemp: oj tak, szczególnie na rondach :) ale ostatnio kilka nowych realizacji w Warszawie widziałem to chyba ogarneli, ze to bez sensu i juz sa bardziej odsuniete pasy ;)
@MatPL1122: Z takich "fajnych" miejsc, przypomina mi się to skrzyżowanie w Krakowie.

Otóż, bardzo często na pasie do lewoskrętu ustawia się kolejka aut. Kolejka z reguły jest długa, bo z przeciwnego kierunku cały czas coś jedzie (to wylotówka z miasta na kierunek zachodni). Aut na prawym i środkowym też pełno... no i przejście, które przecina kolejkę aut do lewoskrętu. Resztę historii można sobie łatwo dopowiedzieć - cały ruch wychodzący z miasta
GaiusBaltar - @MatPL1122: Z takich "fajnych" miejsc, przypomina mi się to skrzyżowani...

źródło: comment_1664445797TgiplLe3cV0DxUCjA2MwYa.jpg

Pobierz
@MatPL1122: ja wiem ze infrastruktura nie pomaga, ale nie narzekasz na jej poziom tylko na to, że musisz byc uważnym czy nie potracisz pieszego na przejsciu nie wyprzedzisz auta na pasach. Zatrważające.
@SpalaczBenzyny: Jak najbardziej, ale w praktyce, szczególnie na lewym pasie, żeby się dobrze upewnić trzeba zwolnić do bardzo niewielkiej prędkości, czego prawie nikt niestety nie robi.

Poza tym, kiedy ktoś dojeżdża do korka na lewym pasie, jeszcze się toczy, więc go wyprzedzasz bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Ja tam zawsze jeździłem prawym (zanim się z Krakowa wyniosłem), wiedząc jak beznadziejne jest to skrzyżowanie.

Tak zaprojektowana infrastruktura jest zwyczajnie głupia i niebezpieczna.