Wpis z mikrobloga

Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz mam 2.0TDI 190km/420nm, mam okazje kupić to samo auto (A3 8V) tyle że podłubane i ze słupkiem od S3 czyli okolice 350km/500nm w takiej kasie w jakiej bym sprzedał moją, ale jednak kminie czy się opłaca, na pewno spalanie większe, ale coś jeszcze? #motoryzacja #samochody #audi #benzyna #volkswagen
maikeleleq - Jakie są plusy i minusy zamiany diesla (manual) na benzynę (DSG)? Teraz ...

źródło: comment_1664174405S3OlH5bTOWVShzsQLtFDVT.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@maikeleleq: benzyna ma lepszą kulturę pracy i automat to też wygoda. Jak znajomy to poproś go by dał Ci się przejechać dzień po mieście i w trasie. Jak wrócisz do klekota w manualu to będziesz czuł różnice
  • Odpowiedz
@maikeleleq: No to sprawdź jeszcze tylko koszta używanej skrzyni i słupka w razie co i się zastanów. Tendencja jest taka, że dostają o diesla #!$%@? w całej UE, przy benzynie chyba masz normę euro 6.
  • Odpowiedz
@Sudo_exit: Już jeździłem jego słabszą A3, bez porównania w ogóle, DSG porównałem do automatu z Mondeo 1.5 EcoBoost to niebo a ziemia
@Michazzz: Słupek ma z 50tys przebiegu bo jest z 2017 roku wiec chyba jeszcze wytrzyma, gorzej ze skrzynia pewnie bo ogólnego przebiegu ma 200k
  • Odpowiedz
@maikeleleq: w DSG co 30kkm powinno się olej wymieniać i wytrzyma długo. Ze słupkiem to trochę inne historie. Sprawdź czy masz na cylindrach nikasil bo jeśli tak, to przebieg nie ma znaczenia kiedy to gówno zacznie z cylindrów schodzić i wtedy albo rozwiercanie i nowe stalowe cylindry jak to powinno być od początku, albo - tak jak w A6 C6 2.8 FSI tylko i wyłącznie inny słupek, bo kanał chłodzenia zbyt
  • Odpowiedz
@sunlifter: Bardziej było tak że ściągnął ze stanów z uszkodzonym silnikiem i wrzuciłem słupek od S3, nie było to spowodowane oszczędnością czy coś, no i jeździ tym autem już z 4 lata na takim setupie
  • Odpowiedz
@maikeleleq: znacząca różnice poczujesz tylko przy skrzyni, bo automat to super wygoda. Kultura pracy podobna, to nie diesle sprzed 40 lat xD Może jest lekki klekot przy postoju, ale powyżej 20kmh nie ma już różnicy. Pare dni temu jeździłem golfem z 2.0d i dsg i fajnie się tym śmiga.
  • Odpowiedz
Kultura pracy podobna, to nie diesle sprzed 40 lat xD Może jest lekki klekot przy postoju, ale powyżej 20kmh nie ma już różnicy.


@Tigermass: chyba jak jesteś głuchy i sparaliżowany - no ale wtedy w sumie nie powinieneś jeździć samochodem...
  • Odpowiedz
@maikeleleq: jak ja ogladam auta to unikam wszelkich "podlubanych" "po regeneracji" "po serwisie" bo to oznacza ze sie #!$%@? i ktos sie ratowal, potem sie poddal i sprzedaje. Pamietaj ze z rodzina sie wychodzi najlepiej na zdjeciu a nie w biznesach, z fartem.
  • Odpowiedz
@maikeleleq: Jeździłem porządnym hydrokinetykiem z E-Klasy (2012), PDK (2010), DSG (2018) i z tych trzech największym gównem okazało się DSG. Nie mam zielonego pojęcia jak się można zachwycać tą skrzynią. Owszem, od zautomoatyzowanego manuala, albo starego trzy-czterobiegowego automatu z lat 70 to jest dużo, dużo lepsze, ale skrzynia z Mercedesa miażdży go na łopatki.
PDK za to zapewnia wrażenia z przyspieszania na poziomie elektryka.
  • Odpowiedz
  • 3
@pietryna123 No zapewne porsche było dużo mocniejsze, więc czym ty jesteś zdziwiony?

Może jeździłeś zajechanym dsg. Dobrze działające dsg zmienia biegi niezauważalnie.
  • Odpowiedz
@piwakk: Nie chodzi mi o moc tylko właśnie o kulturę pracy tej skrzyni... Ewidentnie podczas gwałtowniejszego przyspieszania czuć było moment zmiany biegu. Wyraźna przerwa w dostarczaniu mocy.
  • Odpowiedz