Wpis z mikrobloga

pytanie do znawców tematu #lego
https://youtu.be/XZnau3_W_Y8
ile stworzenie takiego dzieła może kosztować czasowo i finansowo, dzieląc na klocki, robiciznę i projektowanie. nie znam się na cenach elementów, ale samo ułożenie tych, strzelam kilkuset tysięcy elementów wymagało zatrudnienia armii ludzi, do tego zaprojektowanie rozwiązań technologicznych lego i samej architektury... całość to jakiś kosmos intelektualnie logistycznie i finansowo. jak powstają takie projekty?
  • 15
@mirabelka2137: Na koniec koleś mówi ze robił to sam w około 2 lata.
Nie wie ile jest figurek ale jeśli dobrze zrozumiałem szarych elementów „zamku” jest ok 21 000. Imponujące.
@clas: nie ma #!$%@?, że tak mało ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie ukrywam, że liczę na wypowiedź @damw w tym wątku, bo mądrego zawsze dobrze posłuchać, a lepszego speca chyba tu nie mamy ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@mirabelka2137: Nie wiem czego mało. Elementów czy czasu. Ale nie mam żadnego powodu żeby mu nie wierzyć.
Szczególnie ze sam mówi ze zaczął w czasach
@mirabelka2137: Zależy czy po kosztach kupowane i ciułane czy brane jak leci byle szybciej.
6 miechów minimum jakby były części i projekt ale jak budowanie organicznie i zamawianie to rok-półtora spokojnie.
Koszt wdg mnie to 30-100k
Bo to z reguły nie startuje się od zera tylko ma się jakąś bazę.
@clas: nowy zamek ma 4,5 k elementów, załóżmy z niedomiarem, że z tego 1/5 jest szara, to wychodzi 900 szarych klocków. 21k / 900 to niecałe 24. Pomijając kolor klocków, z 24 nowych zamków nie zrobisz nawet przedpola tego zamku z filmiku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zresztą prezentacja wyglądała dziwnie, tak jakby prezentował to co wykonał dla jakiegoś janusza, a nie swoje dziecko ( ͡° ͜