Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Hejka, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wybraniu drogi życiowej. Generalnie mam 21 lat, jestem po szkole średniej o profilu informatycznym i obecnie pracuję jako sprzedawca. Niestety moje plany związane z dalszą edukacją nie wypaliły i na chwilę obecną nie robię nic poza pracą.

Klasycznie, planem na życie było programowanie, ale miałem swoje dwa podejścia - najpierw z #python, później z #frontend. Python był spoko generalnie, postępy w nauce i robieniu coraz to fajniejszych i przydatniejszych dla mnie rzeczy sprawiały mi sporą radochę. Ciężko powiedzieć w sumie dlaczego go porzuciłem, kojarzę jedynie, że mocno mnie zniechęcił ktoś, kto mi powiedział, że zawodowo to Python nadaje się tylko do AI/BD/ML, czyli tematy, które mnie niezbyt interesują. Najlepiej bawiłem się robią skrypty automatyzujące jakieś zadania oraz jakieś prostsze stronki we Flasku. Jakiś czas później podjąłem próbę swoich sił we froncie, wiadomo częściowo zachęcony niższym progiem wejścia i faktem, że efekty pracy są od razu widoczne. No i sam JS był też dla mnie jakiś taki czytelniejszy od Pythona. Z FE przyjaźń trwała trochę dłużej, jakieś umiejętności już tam miałem (i w pewnym sensie mam), ale jakiś czas temu poddałem się. Może mi to całkiem wychodziło, ale sama praca nawet z głupim CSS mega mnie frustrowała i cała przyjemność z zabawy gdzieś znikała. Nie jest to coś, co mógłbym robić całymi dniami. Nie wiem, FE albo ogólnie programowanie nie jest dla mnie po prostu.