Aktywne Wpisy
kamilek123 +235
Tumurochir +237
Przez fejki PiS w sprawie rzekomego torturowania przez "reżim Tuska" podejrzanego o pranie brudnych pieniędzy ks. Olszewskiego, Służba Więzienna otrzymała już kilkaset e-maili i telefonów od widzów TV Republiki z groźbami
https://x.com/SW_GOV_PL/status/1808143124495048859
Przed aresztem, gdzie siedzi ksiądz, odbyły się też protesty, a demonstranci domagają się uwolnienia duchownego, bo skoro ksiądz to na pewno niewinny i nie mógł kraść
#
https://x.com/SW_GOV_PL/status/1808143124495048859
Przed aresztem, gdzie siedzi ksiądz, odbyły się też protesty, a demonstranci domagają się uwolnienia duchownego, bo skoro ksiądz to na pewno niewinny i nie mógł kraść
#
#hobby #ciekawostki #lotnictwo #samoloty
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają sie moje wypociny
Aero Commander 500/690
Pomysłodawcą projektu był Ted Smith (twórca m.in. Piper'a PA-60). W zamierzeniu mial to być lekki dwusilnikowy samolot biznesowy. Nad jego powstaniem pracował zespół inżynierów Douglas Aircraft Corportaion odpowiedzialny za stworzenie bombowca A-20 Havoc. Założyli oni w tym celu własne biuro projektowe - Aero Design and Engineering Company. Pierwszy prototyp został oblatany 23 kwietnia 1948 roku, a produkcje rozpoczęto w 1951. Pierwsze egzemplarze weszły do użytku w 1952r. Sam płatowiec był produkowany do 1986r. Początkowo wyposażony w silniki tłokowe (seria do 520 do 685) z czasem doczekał się zmodernizowanej wersji z silinikami turbośmigłowymi (seria 690 do 695B). Łącznie wyprodukowano około 2901szt. - 1951 z silnikami tłokowymi i 951 z silnikami turbośmigłowymi. Oprócz stricte biznesowego przeznaczenia znajduje po dziś dzień zastosowanie jako samolot dla służb wojskowych i cywilnych, instytutów badawczych oraz do celów fotogrametrycznych.
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 2 + 4 pasażerów
Długość: 11.22m
Rozpiętość skrzydeł: 14.95m
Wysokość: 4.42m
Powierzchnia nośna: 23.69m2
Masa własna (pusty): 2102kg
MTOW: 3062kg
Napęd: 2x Lycoming IO-540-E1B5 290hp (216kW) // Honeywell TPE331-10 940hp (700 kW)
Vmax: 187kn / 346km/h // 354kn
Prędkość przelotowa: 176kn / 326km/h // 302kn
Prędkość przeciągnięcia: 59kn / 109km/h // 77kn
Zasięg: 1078nmi / 1996km // 1823nmi / 3376km
Pułap: 19400ft / 5913m // 31000ft
poniżej AC 695A
takie samo pytanie jak dlaczego smakują ci truskawki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
O to chodzi właśnie. Jakbyś napisał, że ten samolot podoba mi się ze względu na kształt i już, to też by zamknęło sprawę. To
1951+951= 2902 a nie 2901 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MajsterZeStoczni: ta różnica w pułapie pomiędzy 19400 ft a 31000 ft wynika z różnicy w zastosowanym silniku, tak?
@thority: każda sztuka miała inną :) Zależnie od rocznika i wyposażenia.