Aktywne Wpisy

Bolerro +183
Mirki, pokaże wam sztuczkę!
#heheszki
#heheszki
źródło: temp_file4679719948313327699
Pobierz
kapitanbiedapl +87
Zrobiłem kilkanaście sloikow z kiełbasa zaraz będę testowal ale pachnie obłędnie wyślę ze 2 słoiki losowej osobie która da plusa konkurs trwa do 17.09 godz 23:59
#wykopaka #konkurs #jedzenie #jedzenie71 #gotujzwykopem
Ps mirabelki mają 2x wieksza szanse na wygraną standardowo zielonki udziału nie biorą
#wykopaka #konkurs #jedzenie #jedzenie71 #gotujzwykopem
Ps mirabelki mają 2x wieksza szanse na wygraną standardowo zielonki udziału nie biorą
źródło: temp_file7093005585937638096
Pobierz




#hobby #ciekawostki #lotnictwo #samoloty
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają sie moje wypociny
Aero Commander 500/690
Pomysłodawcą projektu był Ted Smith (twórca m.in. Piper'a PA-60). W zamierzeniu mial to być lekki dwusilnikowy samolot biznesowy. Nad jego powstaniem pracował zespół inżynierów Douglas Aircraft Corportaion odpowiedzialny za stworzenie bombowca A-20 Havoc. Założyli oni w tym celu własne biuro projektowe - Aero Design and Engineering Company. Pierwszy prototyp został oblatany 23 kwietnia 1948 roku, a produkcje rozpoczęto w 1951. Pierwsze egzemplarze weszły do użytku w 1952r. Sam płatowiec był produkowany do 1986r. Początkowo wyposażony w silniki tłokowe (seria do 520 do 685) z czasem doczekał się zmodernizowanej wersji z silinikami turbośmigłowymi (seria 690 do 695B). Łącznie wyprodukowano około 2901szt. - 1951 z silnikami tłokowymi i 951 z silnikami turbośmigłowymi. Oprócz stricte biznesowego przeznaczenia znajduje po dziś dzień zastosowanie jako samolot dla służb wojskowych i cywilnych, instytutów badawczych oraz do celów fotogrametrycznych.
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 2 + 4 pasażerów
Długość: 11.22m
Rozpiętość skrzydeł: 14.95m
Wysokość: 4.42m
Powierzchnia nośna: 23.69m2
Masa własna (pusty): 2102kg
MTOW: 3062kg
Napęd: 2x Lycoming IO-540-E1B5 290hp (216kW) // Honeywell TPE331-10 940hp (700 kW)
Vmax: 187kn / 346km/h // 354kn
Prędkość przelotowa: 176kn / 326km/h // 302kn
Prędkość przeciągnięcia: 59kn / 109km/h // 77kn
Zasięg: 1078nmi / 1996km // 1823nmi / 3376km
Pułap: 19400ft / 5913m // 31000ft
poniżej AC 695A
źródło: comment_1663415719sEN2JM9b8SmzrrynjmPU7P.jpg
PobierzZ ciekawostek dwie latają pod polską rejestracją. Jedna z nich jako SP-CHE, czyli Chopin Edition należąca do Polmos Siedlce. A silniki do HondaJet w części zostały zaprojektowane w Engineering Design Center w Warszawie.
Szczerze, nie spodziewałem się tak dużego odzewu. Pomyślałem, że zacznę wrzucać sobie na mikroblog jakieś szczątkowe informacje o samolotach bo pomaga mi to przy depresji i w ten sposób będę miał jakąś zapchajdziurę, żeby wykorzystać jakoś konstruktywnie wolny czas. Jeżeli będziecie chcieli mogę się bardziej przykładać do tego typu wpisów, ale będą one rzadziej - planowałem wrzucać sobie raz dziennie zdjęcie samolotu z danymi technicznymi i tyle.
@MajsterZeStoczni: wrzucaj częściej. Jak ludzie będą chcieli - dasz więcej info o danej sztuce.
@m3n3lli: tak, większa moc, szybszy samolot, lata wyżej
@MajsterZeStoczni: mieli się zlikwidować albo znacznie zredukować :(
źródło: comment_1663598113tQAPZP8RmiXaDOvj8oPK2d.jpg
Pobierz