Aktywne Wpisy

kapitanbiedapl +91
Zrobiłem kilkanaście sloikow z kiełbasa zaraz będę testowal ale pachnie obłędnie wyślę ze 2 słoiki losowej osobie która da plusa konkurs trwa do 17.09 godz 23:59
#wykopaka #konkurs #jedzenie #jedzenie71 #gotujzwykopem
Ps mirabelki mają 2x wieksza szanse na wygraną standardowo zielonki udziału nie biorą
#wykopaka #konkurs #jedzenie #jedzenie71 #gotujzwykopem
Ps mirabelki mają 2x wieksza szanse na wygraną standardowo zielonki udziału nie biorą
źródło: temp_file7093005585937638096
Pobierz
IksdeHeheh +352
#dzikitrener #polskieonuce
Priviet, dzikij trener tutáj. Ja nie schowałem sia do bunkra, ja rasplakałsia od waszych kommentov. Teper wy uviditie, zatançujem Katjuszku. Doigralis
Priviet, dzikij trener tutáj. Ja nie schowałem sia do bunkra, ja rasplakałsia od waszych kommentov. Teper wy uviditie, zatançujem Katjuszku. Doigralis
źródło: 3db1f039-bc52-49af-937a-a648b4370752
Pobierz




#hobby #ciekawostki #lotnictwo #samoloty
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają sie moje wypociny
Aero Commander 500/690
Pomysłodawcą projektu był Ted Smith (twórca m.in. Piper'a PA-60). W zamierzeniu mial to być lekki dwusilnikowy samolot biznesowy. Nad jego powstaniem pracował zespół inżynierów Douglas Aircraft Corportaion odpowiedzialny za stworzenie bombowca A-20 Havoc. Założyli oni w tym celu własne biuro projektowe - Aero Design and Engineering Company. Pierwszy prototyp został oblatany 23 kwietnia 1948 roku, a produkcje rozpoczęto w 1951. Pierwsze egzemplarze weszły do użytku w 1952r. Sam płatowiec był produkowany do 1986r. Początkowo wyposażony w silniki tłokowe (seria do 520 do 685) z czasem doczekał się zmodernizowanej wersji z silinikami turbośmigłowymi (seria 690 do 695B). Łącznie wyprodukowano około 2901szt. - 1951 z silnikami tłokowymi i 951 z silnikami turbośmigłowymi. Oprócz stricte biznesowego przeznaczenia znajduje po dziś dzień zastosowanie jako samolot dla służb wojskowych i cywilnych, instytutów badawczych oraz do celów fotogrametrycznych.
Podstawowe dane techniczne:
Załoga: 2 + 4 pasażerów
Długość: 11.22m
Rozpiętość skrzydeł: 14.95m
Wysokość: 4.42m
Powierzchnia nośna: 23.69m2
Masa własna (pusty): 2102kg
MTOW: 3062kg
Napęd: 2x Lycoming IO-540-E1B5 290hp (216kW) // Honeywell TPE331-10 940hp (700 kW)
Vmax: 187kn / 346km/h // 354kn
Prędkość przelotowa: 176kn / 326km/h // 302kn
Prędkość przeciągnięcia: 59kn / 109km/h // 77kn
Zasięg: 1078nmi / 1996km // 1823nmi / 3376km
Pułap: 19400ft / 5913m // 31000ft
poniżej AC 695A
źródło: comment_1663415719sEN2JM9b8SmzrrynjmPU7P.jpg
Pobierzźródło: comment_1663415764nZ4nwpQcjXzJsDhvwUSL5o.jpg
Pobierzźródło: comment_1663415826H4D68ShBJbmDPuKmtY6K2D.jpg
Pobierzźródło: comment_1663415859MDNEanFQcPWE7L337rTeto.jpg
Pobierzźródło: comment_1663415889llLZixLu556LoFVamlOanC.jpg
Pobierztakie samo pytanie jak dlaczego smakują ci truskawki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)O to chodzi właśnie. Jakbyś napisał, że ten samolot podoba mi się ze względu na kształt i już, to też by zamknęło sprawę. To
1951+951= 2902 a nie 2901 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MajsterZeStoczni: ta różnica w pułapie pomiędzy 19400 ft a 31000 ft wynika z różnicy w zastosowanym silniku, tak?
źródło: comment_1663445323bzmHt1myo36xcOUOxKNBOV.jpg
Pobierz@thority: każda sztuka miała inną :) Zależnie od rocznika i wyposażenia.