Wpis z mikrobloga

@SLK6: to wylot bezpieczeństwa i ma być drożny.
Jak ciśnienie w układzie przekroczy wartość maksymalną, to korek otwiera kanał upustowy którym wylatuje nadmiar pary bądź płynu.

Jeśli wylatuje Ci tam płyn, to jest objaw awarii - albo przegrzewania się silnika, albo korka (może też być nie dokręcony)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@hellfirehe: O kurna dzięki! Bo w poprzednim pękniętym zbiorniku miałem tu plastikowa zatyczkę. Z płynem muszę sprawdzić bo mogłem się mylić, dolalem teraz odrobinę że 100ml ale może być tak,że temp otoczenia spada więc ilość płyn też zmieni swoją objętość i na zimnym w zbiorniku będzie go mniej?

Sory za tak banalne pytania ale mechanika to nie jest moją mocną stroną a wolę wiedzieć ;)
może być tak,że temp otoczenia spada więc ilość płyn też zmieni swoją objętość i na zimnym w zbiorniku będzie go mniej?


@SLK6: tak właśnie jest - zarówno sama rozszerzalność płynu jak i to że jak jest ciepły to jest ciśnienie (prężność par) które rozpycha gumowe węże.
@SLK6 to jest upust dla powietrza, jeżeli masz nieszczelność w układzie w skutek czego się zapowietrza właśnie tym otworem wywala ci płyn lub powietrze.