Wpis z mikrobloga

Cześć,
Jestem jednym ze szczęśliwców posiadających kredyt hipoteczny i jak większość wziąłem "wakacje kredytowe".
Zawieszenie spłaty obowiązuje w sierpniu, wrześniu, listopadzie, grudniu (2022), marcu, czerwcu, wrześniu i grudniu (2023).
Kredyt wzięty w ING.
I teraz moje pytanie - chcąc dokonać nadpłaty, w którym momencie powinienem to zrobić, żeby zostać w minimalnym stopniu (lub nie zostać w ogóle) skrojonym na odsetkach? Słyszałem kilka opinii, zgodnie z którymi dokonując nadpłaty cała kwota liczona jest jako kapitał, ale ostatnio zaczęły dochodzić mnie słuchy, że to wcale nie jest czarno-białe.
Rata kredytu pobierana jest 5 dnia miesiąca. Nie znam się niestety na bankowości, w związku z tym bardzo proszę mądrych kolegów o podpowiedź kiedy najlepiej nadpłacić kredyt. Dziękuję.

#bank #kredythipoteczny #kredyt #ing #wakacjekredytowe
  • 18
@elf_pszeniczny: dzięki, ale niestety nic mi to nie mówi i chyba nie odpowiada na moje pytanie. :P
Ponoć działa to w ten sposób, że poprzez zawieszenie spłaty kredytu, w tle wiszą nieopłacone odsetki (które normalnie zostały by pobrane w racie kredytu, gdyby nie zawieszenie spłaty). No i jeśli nadpłatę zrobię w "nieodpowiednim" terminie, to te odsetki zostaną pobrane. Natomiast jest ponoć jakiś "odpowiedni", bardziej korzystny termin i właśnie chciałbym się dowiedzieć
w ING nadpłacasz tylko kapitał, nadpłatą nie spłacasz odsetek bieżących. nie ma tu takich kombinacji jak w innych bankach - w czasie wakacji nie naliczaja sie odsetki, wiec nie ma znaczenia kiedy nadplacisz. poza wakacjami im szybciej tym lepiej


@iroos: o, to w sumie zaskakujące, że w ING nie kombinują. Dzięki!
@produkt: w ING nadpłacasz tylko kapitał, nadpłatą nie spłacasz odsetek bieżących. nie ma tu takich kombinacji jak w innych bankach - w czasie wakacji nie naliczaja sie odsetki, wiec nie ma znaczenia kiedy nadplacisz. poza wakacjami im szybciej tym lepiej