Wpis z mikrobloga

po czasie stwierdzam że #sekiro to chyba najbardziej satysfakcjonujący souls-like od #fromsoftware , niby uwielbiam Dark Souls 3 za połączenie soulsowego kilimatu ale prędkości walki z Bloodborne ale jednak to Sekiro to było to coś zajebistego bo tam praktycznie nie było przerwy w walce, płynne odbijanie mieczem, uniki, podskoki, ten dźwięk kiedy odbiłeś idealnie cios, krytyczny atak który to wszystko tak świetnie podkreślał, jedyne czego mi brakowało w tej grze to customizacji postaci jak w DS czy BB, jakiś zmiany zbroi, wiem że później dodali z 4 stroje ale to i tak, mała zmiana, aż się prosi kupić sobie drugi raz tą grę na pc i zagrać sobie np. 2B z Nier Automata ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#sekiro #darksouls #bloodborne #konsole #ps5 #pc #rpg
  • 20
  • Odpowiedz
@karix98: Tak, tylko ze sekiro to tez najbardziej jednorazowa gra. O ile w soulsy mozna grac roznymi buildami i miec latwiej/trudniej w roznych miejscach itp tak sekiro po 1 przejsciu juz mozna odlozyc. Po prostu przejscie kazdego bosa to wyuczenie sie jak wierszyka jego walki i kolejne przejscia w zasadzie nie daja juz takiego funu
  • Odpowiedz
@kielbasa210: wiekszosc ludzi po prostu robi to wczesniejsze zakonczenie, cofa sejwy i gra dalej itp

Zreszta z elden ringiem tak samo robia ludzie ktorym nie chce sie 3x przechodzic dla tofeum

Nie mowie ze sekiro jest zle, po prostu o ile do soulsow czy eldena wracalem duzo razy i jeszcze bede wracal tak w sekiro duzym minusem jest najslabsze replayability
  • Odpowiedz
@karix98: Mnie natomiast Sekiro mocno zawiodło. Strasznie powtarzalni przeciwnicy, których 3/4 bije Cię mieczem (nawet 5 metrowej małpie dali miecz bo dlaczego by nie [chociaż ta walka akurat fajna była]). Świat przedstawiony w Sekiro niby jest mistyczny i pełen nietypowych stworzeń, ale i tak każdy bije Cię mieczem/nożem/włócznią. Gdzie ta "magia"? Gdzie mistyczne czterorękie kreatury wielkości wspomnianej małpy? Sekiro ewidentnie czerpie ze średniowiecznej Japonii, gdzie najpopularniejszą bronią wbrew pozorom był łuk.
  • Odpowiedz
@Ryszardzislaw:
1. Nie ma lukow bo bron palna jest juz powszechna. To juz nie jest sredniowiecze
2. Boss z lukiem? Genichiro.
3. Ta gra polega na walce w zwarciu katana, bron dystansowa nie nadaje sie do walki w zwarciu wiec jest odpowiednia ilosc przeciwnikow bronia dystansowa
4. Jest smok, jest kilometrowy wąż, wielki goryl i troche cudacznych innych stworzen. Eee paanie co to za #!$%@? przeciez nie ma czterorekiej kreatury koniecznie
  • Odpowiedz
@Ryszardzislaw: masz Genichro z łukiem co i tak dziwne że to zawarli w grze bo zazwyczaj każdy twórca zapomina że Japończyki walczyli łukiem, z potworów masz demona co i tak stylem bardziej pasuje do dark souls niż do tego, większość przeciwników mam miecz/katanę bo zrobili z tego filar gry i mechanikę odbijania, te małe stwory itp są praktycznie magiczne, po za tym ta gra jest bardzo krótka, ja potrafię ją skończyć
  • Odpowiedz
@gfbhdbfhd: @karix98: moim zdaniem problem przede wszystkim lezy w tym ze to gra jednorazowa

jak pokonales genichro to za drugim razem zrobisz to inaczej? bardzo watpie.
Te walki to nowoczesna wersja kamien papier nozyce, wygrywasz kiedy nauczysz sie kontrowac wszystkie ataki wroga, czasami to oznacza petardy, tarcze, kontre mikiri itp ale ostatecznie kiedy raz danego bosa ogarniesz nie ma powodu zeby przechodzic gre 2 raz i robic dokladnie to samo.
  • Odpowiedz
@bysiiu: ja sobie zdaje sprawę, póki co bioshocka kupiłem bo mam chwilę, jeszcze thymesia jest, life of p, coś tam innego było, dużo jest souls-likow a już czasu nie ma
  • Odpowiedz
@gfbhdbfhd:

Boss z lukiem? Genichiro.


No ta, tyle tego łuku używa, że większość czasu ma go na plecach.

Jest smok, jest kilometrowy wąż, wielki goryl i troche cudacznych innych stworzen.


Dodaj do tego demon of hatred i wymieniłeś wszystkich wyróżniających się bossów z gry. :) I właśnie do tego piję. A ta czteroręka kreatura to był tylko przykład wymyślony na poczekaniu, nie trzeba go było brać aż tak dosłownie. Nie po
  • Odpowiedz
@3mortis:

moim zdaniem problem przede wszystkim lezy w tym ze to gra jednorazowa.

tymczasem ja na ng+25 w sekiro, a każde soulsy zawsze tylko raz przeszedłem ¯\_(ツ)_/¯ Żadna gra mnie tak nie wkręciła jak sekiro, w sekiro nawet na jeden pojedynczy atak danego przeciwnika masz co najmniej 5/6 różnych sposobów, nie mówiąc już o reszcie ataków. W ds przeważnie jest to tarcza lub rollka, no ale co kto lubi :D
  • Odpowiedz
@karix98: sam fakt że możesz sobie powtarzać bossów i robić boss rushe w tej grze sprawiają że to dla mnie jest jedna z najlepszych gier. Nic dla mnie nie pobije satysfakcji uczenia się tego systemu walki do mistrzostwa.
  • Odpowiedz
@Ryszardzislaw:
A mozna wyrazic opinie, jak najbardziej a czy ja mam prawo komentowac twoja opinie czy nie bardzo? Zreszta do twoich subiektywnych uwag ktore maja jakikolwiek sens sie nie odnosilem, m.in. do twojego zdania na temat fabuly. Takie masz zdanie i tyle choc pisanie ze FS nie potrafi zrobic fabuly to bzdura. Taki maja unikalny styl swoich gier i miedzy innymi to u nich ceni duza czesc graczy. Co ty myslisz
  • Odpowiedz
Nie zapominasz ze ostatnio zatrudnili nawet g.r.r martina a i tak zrobili fabule w swoim stylu?


@gfbhdbfhd: GRRM nie pracował nad fabułą w Eldenie tylko nad historią świata. Zatrudnili go głównie po to, żeby mogli się chwalić znanym nazwiskiem przy grze (przynajmniej takie wrażenie odnieść można). Fabuła w grach FS jest po prostu słaba i tego nie ma co bronić. Albo nie chcą, albo nie potrafią jej robić, ale jak najbardziej
  • Odpowiedz
@gfbhdbfhd: Ja #!$%@? typie, mam swoją opinię na temat tej gry a Ty serio ją potraktowałeś jakbym Ci co najmniej rodziców zwyzywał. XDDD Jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym żeby ktoś z taką pasywną agresją odpowiadał na czyjąś opinię dotyczącą gry. Czemu mnie nie dziwi, że chodzi akurat o grę FS, które to ma najbardziej zagorzałych fanboi? Ochłoń trochę i zluzuj majty, bo jeszcze zadyszki dostaniesz.

pisanie ze FS nie
  • Odpowiedz
@Cinkito:
@Ryszardzislaw:

GRRM nie pracował nad fabułą w Eldenie tylko nad historią świata.

Wiem o tym. To była tylko uwaga odnośnie tego, że absurdalne jest pisanie, że FS nie potrafi zrobić gry fabularnej skoro z założenia robią tego typu minimalistyczne fabuły i tego też oczekują od nich ich gracze. Nie stwierdzisz tego dopóki nie spróbują zrobić gry fabularnej i im wyjdzie kiepsko. Założyć można z dużą dozą prawdopodobieństwa, że tak
  • Odpowiedz