Wpis z mikrobloga

#grafikakomputerowa #programowanie #grafika3d #gamedev #algorytmy W jaki sposób przyciąć taki poligon? W innych przypadkach wiem np w ten sposób (https://www.allbca.com/2020/04/polygon-clipping-sutherland-hodgeman-algorithm.html) ale ten algorytm nie uzwglenia tego przypadku z obrazka.. czy trakowac to jako szczegolny przaypadek i dac mu osobny algorytm?
ZawzietyRobaczek - #grafikakomputerowa #programowanie #grafika3d #gamedev #algorytmy ...

źródło: comment_1659276531ODnhqc57K2iXawGopcQU4z.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@zwei: i rozumiem że na forum internetowym, na portalu z rumunem, pod tagami grafika 3d, nie można napisać poligon zamiast wielokąt. tak?
  • Odpowiedz
@zwei: no ale stoisz na straży języka polskiego, broniąc go w środowisku anglojęzycznym. To tak gdyby oczekiwać że ktoś narzędzia typu cut/symmetry/transform miał używać polskich odpowiedników, mimo że nie istnieją polskie wersje UI programów do 3d albo silników do gamedevu. Można, ale po co? Czy użycie poprawnych polskich słów poprawia jakość przekazu, czy jest jedynie motywem do s--------i? Ja znam odpowiedź.
  • Odpowiedz
Ja znam odpowiedź.


@einz: aha, to szkoda, bo moglibyśmy podyskutować, ale jak z góry zakładasz, że jedynym moim celem jest gnojenie ludzi, to chyba nie ma sensu.
  • Odpowiedz
https://www.researchgate.net/publication/220913402_Polygon_Clipping_and_Polygon_Reconstruction#:~:text=Polygon%20clipping%20is%20defined%20by,as%20input.


@MtEverest: dzieki, oblukam.. pracuje od dluzeszego czasu nad softwarowym Raycasterem na konkretną platformę, jest on bardziej rozbudowany niż wolf3d ale nie na tyle jak doom czy duke, najwiekszym problemem wydajnosciowym jest textorowanie podłóg i sufitów, opracowalem nawet jeden swoj algorytm ktory robi to calkiem szybko, ale przyszedl mi do glowy jeszcez szybszy, jednak muszę tutaj rzutować kwadraty na ekran i przy okazji je clipować..

ps. znalzelm jeszcze cos takiego,
  • Odpowiedz