Wpis z mikrobloga

Chyba to już ostatni sezon dla moich opon letnich a zimowe muszę kupić nowe. Zastanawiam się czy warto w tym wypadku kupić jakies dobre opony wielosezonowe? Miałem kiedyś wielosezonowki w starym dobrym clio 2 ale mam pewne obawy czy będzie to bezpieczny wybór do dużego auta (508 kombi)
#motoryzacja #opony
  • 16
@a-l_d: Współczesne wielosezony to naprawdę spoko wybór dla większości ludzi (o ile nie zapieprzasz po autostradach grubo ponad limit, albo regularnie nie jeździsz zimą w góry). Sam nie byłem przekonany, ale w poprzednim aucie miałem wielosezony, z których byłem zadowolony i prawdopodobnie będę szedł w tym kierunku przy kolejnych zakupach opon ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@a-l_d: wielosezon to dobry wybór jak mało jeździsz
@Djelon: na lodzie to prócz kolców lub łańcuchów nic ci nie pomoże, ewentualnie czołg sam podjedzie
@coma24: kocham ten argument "czy jeździsz w góry?". A co to ma do rzeczy? W górach na wzniesieniu przy mocnym zaśnieżeniu podjedzie tylko jakaś wysoka terenówka z oponami jak od traktora, reszta dróg jest praktycznie odśnieżona a nawet jakby miał zimówki za miliony to mu
@a-l_d: mam Vredestiny w Renault Espace i na razie jestem zadowolony. Mieszkam w już dosyć pagórkowatym terenie, byłem w górach. Na przymarzającym śniegu rzeczywiście trzeba mocno uważać (ale w sumie w każdym aucie), na kopnym śniegu zero problemów, ale najważniejsze są świetne w deszczu i w zimie i w lecie - nie wiem na ile to zasługa samochodu, a ile opon, bo tym aucie nie miałem innych, ale na mokrym czuje
W górach na wzniesieniu przy mocnym zaśnieżeniu podjedzie tylko jakaś wysoka terenówka z oponami jak od traktora, reszta dróg jest praktycznie odśnieżona a nawet jakby miał zimówki za miliony to mu nic to nie da. Zimowa nie oznacza że jest idealna na te warunki i wtedy dostajesz przepustkę żeby wszędzie wjechać


@bruhh: Tutaj nie chodzi nawet o główne drogi, ale drogi dojazdowe do posesji i drogi boczne. Wiadomo że przy dużych
@a-l_d: w citroenie c4 miałem micheliny crossclimate 2, świetnie dawały radę na świeżym śniegu i na mokrej nawierzchni. zrobiłem na nich ok 55 tyś km. Głównie jeżdżę po autostradach. Teraz mam tańsze Kleber Quadraxer 2 ( należą do Michelina, podobny bieżnik ) założone na Passacie B8, w zeszłym roku miałem okazję wypróbować na świeżym śniegu, trasa Bolków - Jelenia Góra, dały radę, spokojnie podjeżdżały pod górki, dobrze trzymają się drogi. Oczywiście
Ale w górskich warunkach średnia zimówka będzie zawsze lepsza niż całoroczna z wyższej półki.


@coma24: Według testów nie jest prawdą to co piszesz i są całoroczne które w zimowych warunkach wypadają lepiej niż zimówka.

@a-l_d: Kupuj śmiało, tez w tym roku zmuszony kupić opony do jednego auta wziąłem wielosezon. Jak narazie jest ok. Poza tym wiedz że wielosezon ma taką przewagę nad letnią i zimową że w warunkach 0-10 stopni
r5678 - > Ale w górskich warunkach średnia zimówka będzie zawsze lepsza niż całoroczn...

źródło: comment_1658739398Ry9AM6MvfaVTTDnwMdABsW.jpg

Pobierz
@r5678: Ja w aucie miejskim mam całoroczne od wielu lat, natomiast w aucie na trasy zmieniam (ale mieszkam na południu, w góry zdarza mi się jeździć też) i uwierz mi że jest różnica w jeździe po śniegu / błocie pośniegowym (bo tutaj tylko ujawnia się ich przewaga, na mokrej nawierzchni będą zachowywały się gorzej). Dlatego też tych opon nie powinno nazywać się zimowymi ale śniegowymi.

Według testów nie jest prawdą to
@r5678: Jest jeden mankament, te opony są znacznie droższe niż odpowiadające im sezonowe, a jeżdżąc dużo zjedziesz je szybciutko. Dlatego też jak pisałem wyżej, nadają się przede wszystkim do aut miejskich, lub dla użytkowników którzy robią rocznie niewielkie przebiegi.
@coma24: Ale też nie można generalizować sa i letnie premium które po 28K mają się niby skończyć. To bardzo niski przebieg. I tak podaje nawet producent na oponie, bo niektórzy mają onaczenia treadwear i liczbę do tego która odpowiada ilości kilometrów.
Tutaj są takie różnice w ścieralnośći że nie można w zasadzie jednoznacznie stwierdzić że sezonówki zużyją się później niż wielosezon, bo jest opona co zużyje się w 20K a jest
@r5678: @coma24: Klasa średnia https://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-4-season-215-60-r16-95-h#382134791

czy lepiej dopłacić?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-quadraxer-2-215-60-r16-99-h-xl#327898226

Jeżdżę i w góry i ciepłe miejsca, wcześniej na wielosezonówkach w clio nie miałem problemu w jeździe po śniegu ani górach. Najbardziej mnie martwi odprowadzanie wody latem i szklanka zimą - bo jednak przesiadłem się z małego miejskiego auta do dużego kloca gdzie może być łatwiej się odkleić od nawierzchni.
@a-l_d: Patrząc po budowie opony to te tańsze TEORETYCZNIE powinny mieć lepsze odprowadzanie wody latem. Ale poszukałbym jakiejś strony z testem. Co do szklanki zimą - tutaj opony mają najmniej do powiedzenia (no chyba żeby miały kolce - ale to nie u nas).
@a-l_d: Nexen to bardzo stary model. Technologia w między czasie poszła mocno do przodu. On źle wypadał w śniegu z tego co pamiętam dobrze na wodzie.

Rozważ debice navigator 3. Swiezy model o dobrych parametrach. Sam mam i nie mam jak na razie do czego się przyczepić

A opon szukaj na allegro z filtrem rocznikowym. Oponeo ma najdrożej jak może być
@a-l_d mam te nexeny kilka sezonów, do miasta są ok, żadnych problemów nawet w dużym śniegu, bezpieczne w każdych warunkach. Szybko się zużywają, a auto mam lekkie. W drugim aucie mam sezonowe Continental, są dużo lepsze. Do cięższego auta, przy przebiegach większych niż 10kkm rocznie kupiłbym wielosezon premium, albo sezonowe