Wpis z mikrobloga

@SlenderCzester: poprzez niejednorodną strukturę drogi gruntowej powstają lokalnie miejsca gdzie są mniej zagęszczone, a takie co mocniej i jak przejeżdża opona auta to te różnice się powiększają (niezależnie od materiału czy zagęszczenia takiej drogi). Jazda powyżej 8 km/h na takich drogach powoduje szybszą degradację.
  • Odpowiedz
@SlenderCzester potwierdzam teorie o traktorach. Na 100% to one. Raz jechałem za jednym i było ładnie widać jak to gówno powstaje. Sam się wiele lat nad tym zastanawiałem xd koła od traktorów mają taki duży bieżnik. I to gówno powstaje momentalnie od tego #!$%@? bieżnika.
  • Odpowiedz
@SlenderCzester: Mały dołek powoduje to że opona wjeżdżając na górkę zabiera trochę materiału że sobą tworząc ją coraz większą.

Takie coś mirek wkleił przy poprzednim takim poście.

Ale węże też trzymają się kupy
  • Odpowiedz
@SlenderCzester: Takie same powstają na pustyni, gdzie żadne auta nie jechały >8km/h ani roliczne opony.
Takie same powstają pod wodą, na piaszczystym płaskim dnie morza - robią się identyczne. https://www.crushpixel.com/big-static14/preview4/closeup-sea-ocean-sandy-ground-1339635.jpg

Na skutek wiatru (w wodzie - prądu wody) niosącego drobinki, które się układają w fale.
hrumque - @SlenderCzester: Takie same powstają na pustyni, gdzie żadne auta nie jecha...

źródło: comment_1658654012rrDkiAkdbMmejTZJbjCXaX.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@SlenderCzester: @zielony_ludzik_2: tyle że u nas (w przeciwieństwie do pustyni czy dna morza) - jak takie lotne mikrowydmy powstaną gdy jest sucho, to zostają utwardzone gdy spadnie deszcz. Lub chociaż wieczorna rosa - zwilży i zwiąże częściowo, zmieniając wydmowy pył na zaprawę.
I na nich powstają kolejne warstwy - i znów się proces powtarza.

A powstaje to dlatego, że wystarczy niewielka nierówność, i wiatr (lub woda pod wodą)
hrumque - @SlenderCzester: @zielonyludzik2: tyle że u nas (w przeciwieństwie do pusty...

źródło: comment_1658654892rE9eZKbrlvIGGoD6z09bAd.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz