Wpis z mikrobloga

Od zawsze mnie nudziły gry jak #cod #callofduty #battlefield #battlefront z modelem bezmózgiego strzelania. Model w którym reprezentujesz najwiekszego koxa na swiecie, ktory robi 1000 killi w kampani, model ktory premiuje bezmyslne rushowanie, bo inaczej przeciwnicy beda sie w nieskonczonosc respic. Moze dlatego wolalem grac multi w #csgo [1.6], a w innych grach jak lol nie plakalem na forach ze moje samopoczucie zalezy od wygranej gry [bo liczyl sie dal mnie gameplay, a wygrana/przegrana to najmniej znaczacy elementem].

W kazdym razie obecnie mamy już w miare ok modele jak ten ze Stalkera [single player], ktory oczywiscie ma swoje niedopracowania, nie jest w pelni immersywny, nadal ciezko zaakceptowac smierc/ograniczyc absowanie zapisow. Ale w grach multi jak Tarkov to juz jest. A z drugiej strony jesli ty jako bohater w Stalkerze jestes jakims najemnikiem to czemu ty zabijasz wszystkie te sklady pseudo militarnych komandosow, ktorzy sa niby na rowni z tb. I inne mniejsze czy wieksze problemy ale w porownaniu do bezmyslnych fps jak cod czy battlefield jest ok.

A mam taką rozkmine, czy myslicie ze moglaby istniec gra ktora laczy te elementy:
- fps
- immersywny swiat
- open-world/sanbox
[czyli jak dotad duzo jak stalker/stalker anomaly]

ale dodatkowo ma poprawne AI, ze jak zaatakujesz jakis sklad komandosow, to zamiast podchodzic ci pod celownik ustawia sie poprawnej formacji, z ktorej nie masz wyjcia. Niewazne jak duzego skilla masz to potrafia cie rozwalic. I nie da sie ich oszukac zagraniami typu postawienie bomby, bo jakby tylko zobaczyli ze stawiasz im bombe na srodku ogniska to by albo uciekli i zabili cie albo zabili od razu. Wtedy tez gameplay musialby byc mocno zmodyfikowany, bo ataki na bazy wojskowe by nie byly mozliwe. Sekwencja jak wyjscie z Radaru w Stalkerze nie wyszlaby [po wylaczeniu radaru w srodku respi sie monolit i rozsadne by bylo aby wszyscy siedzieli u samego wyjscia do ktorego musisz dotrzec bo innego nie ma, ustawili sie tam, w najwiekszych kryjowkach, zamiast jakos sie rozniesc po calym kompleksie bez sensu].

#gry #pcmasterrace

Jak myslisz wypaliloby to?

  • Tak ale gracze sa za glupi i to strata czasu 24.4% (10)
  • Tak przy odpowiednim settingu 14.6% (6)
  • Nie gracze chca byc tymi bezmozgimi bogami 46.3% (19)
  • Nie technicznie niemozliwe 14.6% (6)

Oddanych głosów: 41

  • 4
  • Odpowiedz
@NewBlueSky: swoja draga pamietam ze Dziejach Khorinis byl podobny zabieg jak z tym radarem tylko zrobiony poprawnie [niestety trzeba bylo uzyc do tego sekwencji w cutscence] czyli to co bylo po wyjsciu z tych "ruin" w 5/6 rozdziale. Oczywiscie niektorych to tez bolalo, ze jak sie zle wybralo dialog to trzeba bylo wczytac. I plakali ze jak to, tak jakby scenka nie pokazywala ze to 100% intencja. Na pewno lepsze to
  • Odpowiedz