Wpis z mikrobloga

Pytanie do posiadaczy crossówek, enduro.
Jaka kompresja minimum dla silnika 85 2t? Posiadam Honde CR 85 2005r.
Zaczęło się od dławienia przy jeździe przy ponownym dodaniu gazu jak jechałem np na 5 czy 6. Było takie buuuu. I za jakąś chwilę znowu załapał i jechał dalej.
Tłok ma nalatane 42 mth. Jest na nicasilu sel. C.
Tłok Vertex 46,96mm.
Wymieniony filtr powietrza, gaźnik wyczyszczony
Regulowałem ale nie przynosiło jakichś zmian. Nowa świeca ngk br9es. Nowy przewód i fajka. Membrana cała. Prześwit na jednej może 0,1mm.
Czyżby skończył się już tłok? Podczas ostatniej jazdy zgasł jakby brakło paliwa i już nie odpala.
Kompresja wynosi 8,5 atm.

#honda #motocykle #cross #enduro #hondacr85 #mechanika
  • 34
@Messix myślałem też, że dysza za duża bo mam założoną 128. A silnik jest seria. Wydech też oryginał. Znalazłem jakaś serwisówke jakie dysze na jakie temperatury zewnętrze, wysokość npm. I według tabeli wychodzi, że na te temperatury co są teraz to dysza główna 122-125. Też mi się wydaje, że tłok padł. Już nie odpala, na zimnym nawet też nie załapie. Czuć pod kopką, że już lżej. Tylko co teraz z tym nicasilem
@Cinek93: zdejmuj gar póki jeszcze jest nicasil i zmierz przerwę na pierścieniach wsadzonych w cylinder bez tloka. Może wystarczy wymiana tłoka i pierścieni bez ruszania cylindra.
@erdetmxt właśnie przejrzałem teraz serwisówke i nie znalazłem takiego info.
Jakby była kaszana już z cylindrem czy coś to chciałem odesłać do Langcourt w Anglii poprzez pośrednika :
https://www.nikasil.pl/

Miałeś styczność może z tą firmą która regeneruje nicasil?
Myślalem żeby pewnie nałożyć tylko nicasil i wrzucić tłok 46,94 czyli selekcja A i zabawa by była od nowa w sumie. Jak nie będzie większych uszkodzeń.
W sumie to silnik palił od pierwszego. Bardzo
@Cinek93: z tego co wiem to w Europie jest tylko kilka firm, które robią nicasil wiec wyboru nie ma :D w każdym razie zobacz jaki teraz jest luz na pierścieniach i jak wygląda tlok i cylinder
@erdetmxt w poniedziałek zacznę rozbierać górę zobaczymy co tam będzie. Dziękuję za info z tym luzem na pierścieniach. Mam szczelinomierz to sprawdzę sobie.
Tulei żeliwnej nie chce pakować jak coś
Jakby była kaszana już z cylindrem czy coś to chciałem odesłać do Langcourt w Anglii poprzez pośrednika :


@Cinek93: a tak z ciekawosci, mierzyles owalizacje cylindra przed wlozeniem tego tloka? bo jak masz poza tolerancja to po rozwierceniu moze sie okazac, ze juz nowy nikasil tego nie zniweluje. w ogole oplacalna jest taka operacja? nie wyjdzie taniej kupic nowy cylinder?
czemu nie chcesz przetulejowac na zeliwo?

[edit] dobra, znalazlem info i
@Steven_Hyde nie mierzyłem bo motorek kupiłem w zeszłym roku na jesień. W silniku nic nie grzebałem jeszcze. Bo jeździło to dobrze.
Nowy cylinder jest jakiś niby oryginał za 1600 na allegro...
Nie chcę tulei bo pewnie będzie słabszy.
Na tym cylindrze z 3 z gazu to szło na koło. Vmax 110 km/h prawie.
Właśnie nie wiem jak to by było na tulei żeliwnej. Bo nie mam porównania. To mój pierwszy cross.
No
@Steven_Hyde co do pomiarów to tylko mogę sprawdzić sobie luz na pierścieniach.
Ewentualnie średnicę cylindra suwmiarką.
Nie mam profesjonalnych narzędzi typu średnicówka.
Więc jakby cylek był coś styrany to najpierw na pomiary do jakiegoś dobrego mechanika od tych sprzętów (wojtala garage, chyloo racing) co nie?
@Cinek93: z tego co widze, to oni #!$%@? srogie czary. napawaja cylinder w miare potrzeby, rozwiercaja/tocza i potem powlekaja. mozesz z tego co widze kupic gotowca na alledrogo od firmy ktora z nimi dziala za tysiaka. a, to rozumiem ze ty nic nie wiesz o tym silniku tylko bazujesz na opowiesciach poprzednika ;) to musisz rozebrac i sam wszystko pomierzyc i wtedy bedziesz wiedzial co i jak...
Nie mam profesjonalnych narzędzi typu średnicówka.


@Cinek93: to albo oddaj to zakladu ktory sie zajmuje obrobka i popros zeby ci facet zmierzyl albo sobie kup srednicowke, chinczyki za 200-300 zlotych chodza przeciez. do tego przydalby sie zestaw mikrometrow rzecz jasna. luz na pierscieniach uja ci powie. jak masz owalizacje powyzej 5 setek to juz cylinder do roboty. luzem na piercieniu sobie tego nie ogarniesz.
@Steven_Hyde no tak nic nie wiem o silniku bo kupiłem i do tej pory jeździł bardzo dobrze. Palił bez problemu etc. Nie grzebałem właśnie tylko w silniku bo nie było takiej potrzeby.
@mpetrumnigrum kompresje mierzyłem dzisiaj - 8,5atm. Bardzo słabo na 2T z tego co się dowiedziałem. Jeszcze wyżyłowany jak 85 w crossówce. Nalatane 42mth.
Iskra jest. Gaźnik czyściutki. Membrany całe. Na jednej minimalny prześwit 0,1mm. Nowy filtr powietrza.
Wszystko szczelne. Uszczelniłem