Mirki tak sobie powoli zbieram wyposażenie na dłuższe trasy na #gravel i pomyślałem, żeby wozić ze sobą zapasową dętkę i narzędzia umożliwiające ewentualną jej wymianę, gdyby trafił się kapeć gdzieś daleko od domu. No i tak przyjrzałem się kołom w moim Boreasie 2, które są na sztywnych osiach i do tego zakręcane na imbus - z adnotacją 10Nm na główce śruby (pic bardzo related). Tutaj pytanie - czy muszę ze sobą wozić klucz dynamometryczny z końcówkami, żeby móc wymienić koło w plenerze? Czy też dokręcenie na czuja zwykłym imbusem, takim jak na przykład jest w multitoolu Crankbrothers M13 (taki posiadam) może spowodować, że mi np. pęknie widelec albo coś? #rower #pytanie
@Dziaku: @GrubyKociol: @s---k: Hm, znalazłem na forum Szajbajka podobną dyskusję https://forum.szajbajk.pl/topic/18801-sztywna-o%C5%9B-jak-mocno-dokr%C4%99ci%C4%87/ i mówią tam to samo co wy tutaj, co mnie w sumie cieszy bo to ułatwia wiele spraw (tak, jestem nieufnym paranoikiem i zawsze sprawdzam informację w kilku źródłach ( ͡°͜ʖ͡°) ) To skąd te teksty na portalach rowerowych, że bez dynamometrycznego ani rusz? Chodzi o jakieś bardziej zaawansowane naprawy niż wymiana
@thedestroyerofeels: ja mam zasadę taka: klucza dynamometrycznego używam wszędzie tam gdzie jest ściskany carbon: mostek, sztyca itd. Tak na czystą logikę co tam się może stać przy tej osi jak za mocno dokręcisz? rama się i tak opiera na końcówkach piasty, więc najgorsze co możesz zrobić to zerwać gwint ale to multitoolem nie dasz rady :) @s---k dobrze gada, kręcisz aż będzie opór, dokręcasz trochę bardziej i będzie git. Nie ma
Tutaj pytanie - czy muszę ze sobą wozić klucz dynamometryczny z końcówkami, żeby móc wymienić koło w plenerze? Czy też dokręcenie na czuja zwykłym imbusem, takim jak na przykład jest w multitoolu Crankbrothers M13 (taki posiadam) może spowodować, że mi np. pęknie widelec albo coś?
#rower #pytanie
Komentarz usunięty przez autora
Hm, znalazłem na forum Szajbajka podobną dyskusję
https://forum.szajbajk.pl/topic/18801-sztywna-o%C5%9B-jak-mocno-dokr%C4%99ci%C4%87/
i mówią tam to samo co wy tutaj, co mnie w sumie cieszy bo to ułatwia wiele spraw (tak, jestem nieufnym paranoikiem i zawsze sprawdzam informację w kilku źródłach ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
To skąd te teksty na portalach rowerowych, że bez dynamometrycznego ani rusz? Chodzi o jakieś bardziej zaawansowane naprawy niż wymiana
@thedestroyerofeels: bo to te same dałny co na elektrodzie
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Tak na czystą logikę co tam się może stać przy tej osi jak za mocno dokręcisz? rama się i tak opiera na końcówkach piasty, więc najgorsze co możesz zrobić to zerwać gwint ale to multitoolem nie dasz rady :)
@s---k dobrze gada, kręcisz aż będzie opór, dokręcasz trochę bardziej i będzie git. Nie ma