Wpis z mikrobloga

Miał ktoś z was problem połączenia komputera diagnostycznego BMW scanner 1.4? Wyskakuje mi błąd połączenia z modułem IKE i EWS podczas identyfikacji pojazdu. *E38 94 ROCZNIK*

Wszystkie dostępne tutoriale i instrukcje obejrzane, gimnastyka z instalacją softu zrobiona (komputer i program dobrze widzi BMW scannera), piny polutowane (1 z 2 i 7 z 8)
I dalej nie działa tak jak powinno.
Odlutowac te piny, czy coś innego zrobić?
#motoryzacja
#mechanikasamochodowa
#bmw
  • 37
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SzalonyAndrzej: a na pewno łączysz się po protokole ADS? Nie wiem z czego korzystasz, ale jeśli masz to tak jest ustawione w ediabasie? ADS poznasz po obsadzonym pinie 15 w X20. Bo typowy interfejs OBD też się połączy z K i L Line, cośtam zczyta, ale z ADSem to już mało co się połączy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SzalonyAndrzej: ale nie chodzi mi o złącze fizycznie, tylko o protokół. Np używając INPy opartej na Ediabasie ustawiasz w pliku konfiguracyjnym jakiego typu ma to być połączenie.
Możliwe że tak jak @Walerin pisze, będziesz miał problem z poprawną obsługą ADSa przy użyciu serial convertera zamiast fizycznego COMa. Kiedyś się z tym bawiłem w m60, ale chyba odpuściłem bo miałem diagnoskop który robił wszystko co chciałem.
@SzalonyAndrzej:
1.Czy używałeś już przejściówki na okrągłe obd z innym interfejsem? Jeśli tak, czy działało?
2. Rozbierz tę przejściówkę lub sam interfejs i zobacz czy coś się nie odlutowało i sprawdź czy chińczyk polutował przewody do dobrych pinów w przejściówce i sprawdź multimetrem przejście z jednej strony przejściówki na drugą.
3. Wejdz w pasoft-> scanner -> settings i zobacz czy masz zielone kwadraciki obok "device drivers are installed", "bmw scanner adapter
@lgbtagdrtv: Używałem tylko jednej przejściówki z BMW scanner 1.4 *Kupiony ze sklepu ccy na allegro*. Po otwarciu już były zlutowane piny 7 i 8. (Jestem #!$%@? do szczania w kwestiach elektryki i elektroniki. Także jak sprawdzić te połączenia multimetrem? XD)

W kwestii softu, to windows widzi dobrze ten BMW scanner, sam program również widzi go dobrze. Czyli oba kwadraciki na zielono kiedy jest podłączony, i widać jak jest odłączony. Sam interfejs
@SzalonyAndrzej: Włóż dwie sondy do wejścia COM i V multimetru i ustaw pokrętło na ikonę diody lub najmniejszy zakres rezystancji. Przyłóż końcówki sond do np. 4 i 5 pina 16pinowej wtyczki, jeśli miernik pokazuję wartość bliską 0 to oznacza, że jest przejście. Analogicznie do np. 5 pina 16pin wtyczki i 19 pina 20 pinowej wtyczki. Ciągłość obwodu powinna być między każdy pinem wymienionym w jednym wierszu tabeli. Podczas pomiarów adapter nie
Pobierz
źródło: comment_1657275980sg4MvgY78vgPlmxu6LtSbS.jpg
@SzalonyAndrzej: Zmierz napięcie w gnieździe złącza diagnostycznego pod maską pomiędzy 19 i 14 pinem i 19 i 16 pinem przy włączonym zapłonie (sondy podłączone pod COM i V i ustawienie miernika na zakres do 20V.
Podaj też dokładnie jaki błąd wyskakuje przy próbie połączenia z samochodem.