Wpis z mikrobloga

Miał ktoś z was problem połączenia komputera diagnostycznego BMW scanner 1.4? Wyskakuje mi błąd połączenia z modułem IKE i EWS podczas identyfikacji pojazdu. *E38 94 ROCZNIK*

Wszystkie dostępne tutoriale i instrukcje obejrzane, gimnastyka z instalacją softu zrobiona (komputer i program dobrze widzi BMW scannera), piny polutowane (1 z 2 i 7 z 8)
I dalej nie działa tak jak powinno.
Odlutowac te piny, czy coś innego zrobić?
#motoryzacja
#mechanikasamochodowa
#bmw
  • 37
@SzalonyAndrzej: Interfejs po prostu całkowicie nie widzi samochodu.
Jeśli jesteś pewien, że wszystkie połączenia pinów w adapterze się zgadzają, to oznacza, że można winić sam interfejs lub instalację samochodu. Żeby sprawdzić wadliwość interfejsu potrzebowałbyś drugiego e38/e39/e46.
Co do instalacji samochodu to możesz spróbować wyczyścić gniazdo diagnostyczne jakimś sprayem do styków, a jeśli ci się chce sprawdzać całość instalacji (ciągłość wiązki, w samochodach tej klasy bez czyjejś ingerencji jest raczej wieczna) to
@lgbtagdrtv: Jedynie mam E36 ze sterownikiem MS40.01 (z 1993).

W samochodzie jest LPG, ale nie wydaje mi się, że wiązka jest uszkodzona, bo wszystko działa (alarm, immo itp)

Tylko czy ten niebieski interfejs połączy mi się z E38 z początku produkcji?
@SzalonyAndrzej: U mnie pin 15 też nie jest połączony, z tego co wiem bmw scanner nie używa l-line, który jest właśnie na 15 pinie.
Do e36 bmw scanner nie podejdzie.
Wiązka może być uszkodzona jedynie przy samym złączu, reszta może działać i być sprawna, moduły są podłączone do siebie równolegle.
Niebieski interfejs powinien normalnie się połączyć z każdym e38, w załączniku zdjęcie z programu INPA, który wykorzystuje właśnie ten interfejs.
Pobierz lgbtagdrtv - @SzalonyAndrzej: U mnie pin 15 też nie jest połączony, z tego co wiem bm...
źródło: comment_1657295480qriLjF6MDnAhqdGsxjPDyE.jpg
@lgbtagdrtv: Z tego co mierzyłem przejściówka powinna być sprawna. Ale już po podłączeniu inpa nie widzi, że jest włączony zapłon. I nie czyta EWS i IKE.
W instrukcjach był filmik z aktywacji ADS, a w samym programie po instalacji nigdzie tego nie ma. Miałes z tym problem?
@SzalonyAndrzej: Pozostałe moduły czyta? Co do tej ikonki zapłonu to może być wina samego interfejsu lub przejściówki, może w nich brakować pina na którym jest napięcie po zapłonie (16 pin w 20pinowej wtyczce i piny 1,2 w 16 pinowej wtyczce), nie jest to istotne, u mnie w przejściówce tych pinów nie ma i inpa pomimo, że nie widzi zapłonu to wszystko działa jak powinno.
@lgbtagdrtv: Dobra, masz rację. Nie ma przewodu w przejściówce od zapłonu.
Pozostałe moduly czyta, czyli silnik, skrzynia, ABS itp. *Te które mam w samochodzie*, oprócz ews i ike. Jeszcze nie sprawdzałem czy działa live data parametrów silnika.

W pliku konfiguracyjnym inpy zmieniłem tryb połączenia na ads, ale nie miałem już czasu sprawdzić czy zadziała na samochodzie.

Szczerze to najbardziej zależy mi na tym żeby dostać się do ike i zmienić ten
@SzalonyAndrzej: W niektórych starszych e38 można było zmienić język bez kodowania, poszukaj w internecie, ja pamiętam jedynie, że trzeba było przekręcić kluczyk na zapłon i przytrzymać prawy guzik przez dłuższy czas. Jest szansa, że w twojej to będzie działać, jeśli nie to trzeba będzie kodować przez interfejs.
Co do zmiany interfejsu z std:obd na ads, to nie wypowiem się czy to będzie działać, bo nie miałem z tym styczności. Wiem, że