Wpis z mikrobloga

Może nie użyłbym słowa "niszczą", lecz bardziej "eksploatują szybciej".

W zasadzie każdy element, który wykonuje ruch, ma ograniczoną liczbę cykli pracy jakie jest w stanie wykonać do momentu usterki. Wykonując więcej obrotów silnikiem skracasz czas w którym ten cykl graniczny zostanie osiągnięty.


@Iskaryota: technicznie tak, tylko zależy w jakim stopniu i jaka jest alternatywa. Po pierwsze chwila na wysokich obrotach co jakiś czas nie sprawi, że silnik wyraźnie szybciej padnie, a
  • Odpowiedz
@Iskaryota: W przypadku jazdy na luzie do silnika podawane jest paliwo i utrzymywane obroty jałowe żeby silnik nie zgasł.
A jak hamujesz silnikiem koła poprzez cały układ napędowy napędzają silnik, nie ma potrzeby w ogóle podawania do niego paliwa i wtedy spalanie jest równe 0
  • Odpowiedz
@Iskaryota:

W zasadzie każdy element, który wykonuje ruch, ma ograniczoną liczbę cykli pracy jakie jest w stanie wykonać do momentu usterki. Wykonując więcej obrotów silnikiem skracasz czas w którym ten cykl graniczny zostanie osiągnięty

Niby tak ale w prawidłowo eksploatowanym aucie jest to różnica niezauważalna bo prędzej padnie masa innych rzeczy niż silnik od kręcenia
  • Odpowiedz
: to akurat nie mit a fakt, ABS nie jest po to aby szybciej zahamować ;)


@PukierCud3r: wiedziałem, że się następny znajdzie. Zarówno teoria ABS jaki praktyka mówią jasno i niezaprzeczalnie, że droga hamowania z ABS jest krótsza niż bez ABS. Dzieje się tak dlatego, że z ABSem średni współczynnik tarcia jest większy niż przy zblokowanych kołach. Są na to wykresy, wzory ale ten mit jest tak silny, niczym jakieś myślenie
  • Odpowiedz
@P35YM1574: Ale można zweryfikować, założyć stare koła jakieś śmietnikowe. rozpędzić się but w pogłogę, zmierzyć czas/drogę hamowania. Potem wyjąć bezpiecznik, but w podłogę, zablokować koła i ponownie zmierzyć czas/drogę hamowania. Mając na uwadzę aby warunki były takie same, czyli temp opon.

Ja uważam że wydłuża drogę hamowania. jest to logiczne
  • Odpowiedz
droga hamowania z ABS jest krótsza niż bez ABS


@P35YM1574: xDDDD przejdź się autem z ABS i bez ABS w zimie i spróbuj zahamować tu i tu. Bez ABSu szybciej zahamujesz i się zatrzymasz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@SpalaczBenzyny: nowoczesny automat po odpuszczeniu gazu wrzuca luz, a po naciśnięciu hamulca wrzuca jakiś wysoki bieg, aby hamować silnikiem

@Niedobry: jeśli chodzi o starsze automaty z przebiegiem+200 tysięcy kilometrów, to tak, psują się częściej i dużo kosztowniej niż manuale. O dwusprzeglowych nawet nie mówię, bo generują nieraz ogromne problemy
  • Odpowiedz
jazda na luzie w wielu przypadkach jest opłacalna, jeśli dojeżdżasz np do korka i hamując silnikiem w pewnym momencie musiałbyś dodać gazu

@Kreation: ale to samo można powiedzieć o jeździe na luzie, o to właśnie w tym chodzi, aby dobrze oceniać sytuację i nie musieć dodawać gazu ;)
  • Odpowiedz