Wpis z mikrobloga

Hej #gamedev #unity3d

Chciałem w wakacje poduczyć się C#, więc zdecydowałem się połączyć to z Unity.
Ściągnąłem dziś unity i... doszedłem do wniosku, że nie da się chyba zrobić tu czegokolwiek samemu i wszystko muszę najpierw zobaczyć u kogoś, żeby potem wykorzystać u siebie. Interfejs jest TRAGICZNIE nieintuicyjny. Aktualnie przerobiłem tutorial gry typu FPS dołączony do środowiska, choć i tak w ogóle nie czuję tego co robię.

Macie jakieś porady lub dobry tutorial krok po kroku? Może lepiej zacząć od gierki 2D?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • 8
@kreeker Trzeba najpierw poznać narzędzie by umieć je obsłużyć, jak na moje unity jest nawet proste do tworzenia prostych gier. Im więcej będziesz siedział tym więcej poznasz jak dużo skomplikowanych rzeczy silnik oferuje.
Moja rada to olej unitowe poradniki, jak na moje są srednie(nie wszystkie). Po prostu odpal yt, wpisz unity i jest masa kanałów które świetnie tłumaczą, oczywiście po angielsku, po polsku jest tylko jeden warty uwagi( nie pamiętam nazwy, potem
@kreeker brackeys, code monkey, sebastian league, te trzy z pamięci kojarzę warte uwagi. Ale jest duzo kanałów które mają po 3000wyswietlen ale mają 50 odcinkow jak zrobić np zelde w unity i na tym też można się poduczyć, no to już trochę ty musisz wiedzieć jaka forma nauki jest najlepsza dla ciebie
Edit. Jest jeszcze udemy jak ci nie szkoda kasy i tam są bardzo dobre tutoriale za 40zl ale są one
@OlekAleksander: Zdaje sobie sprawę z tego, że podszedłem do tego ignorancko, ale po prostu inaczej sobie to wyobrażałem :D
Z dobrych wieści: rozgryzłem samemu jak zmienić model plusika dodającego HP na ser :D
Zdecydowanie najlepiej jest zacząć od gierki 2D.
Ten tutorial jest bardzo dobry na początek:
How to Make a Game - Unity Beginner Tutorial - New Version!
Tutaj masz playlistę z livestreamami od Brackeys na których robi proste gierki. Świetna sprawa, żeby poznać różne komponenty w Unity:
Brackeys simple games
Polecam też stronę gamedevbeginner.com wiele się z niej nauczyłem osobiście.
I nie przejmuj się, to jest skomplikowane, w końcu to silnik w którym
akacje poduczyć się C#, więc zdecydowałem się połączyć to z Unity.

Ściągnąłem dziś unity i... doszedłem do wniosku, że nie da się chyba zrobić tu czegokolwiek samemu i wszystko muszę najpierw zobaczyć u kogoś, żeby potem wykorzystać u siebie. Interfejs jest TRAGICZNIE nieintuicyjny. Aktualnie przerobiłem tutorial gry typu FPS dołączony do środowiska, choć i tak w ogóle nie czuję tego co robię.


@kreeker: uważam że najlepiej odpalić na udemy odpalić helicopter