Wpis z mikrobloga

Cześć, mam pytanie jak zacząć z #cyberbezpieczenstwo ? Na razie studiuję infe, ale już widzę że jedyne co mi ta szkoła da to papierek inżyniera, a chciałbym pójść bardziej w bezpieczeństwo.
Zależało bym mi też na certyfikacie, myślałem żeby na początek zrobić CCNA-> CCNP Security, ale zastanawiam się czy jest jakiś "łatwiejszy" sposób na zaczęcie nauki? Też do pracy zależało by mi na jakimś certyfikacie.
#it #informatyka #siecikomputerowe
  • 5
CCNP Security,


@mrocznywilk21: to jest nakierunkowane do bezpieczeństwa sieci, a nie ogólnie pod #cyberbezpieczenstwo Certy typowo pod security to typu OSCP ale zmartwie cię bo to nie jest:

jakiś "łatwiejszy" sposób

na zaczęcie nauki. Poza tym cyberbezpieczenstwo ma pełno odnóg, bezpieczeństwo sieci, pentesty itp. itd.
Na reddicie była fajna "mapka" certów pod to: https://pauljerimy.com/security-certification-roadmap/
https://www.cyberseek.org/pathway.html
@mrocznywilk21: no bez podstaw sieci i systemów (fajnie by było mieć podstawy linuxa, pierwsze certy redhata czy linux foundation). bo w końcu de facto zaczynasz od hardeningu podstawowych usług i zrozumienia czemu jakie opcje są niebezpieczne. dopiero jak wiesz jak powinno być.. bedziesz wiedział jak nie powinno i jak to wykrywać. no i nie mam na myśli zrobienia certu, zeby go zrobić, tylko potraktować materiał z kursu jako bazę. fajnie też
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mrocznywilk21: certy się robi aby potwierdzić formalnie posiadane umiejętności. A na co ci certy sieciowe cisco do cyber? Jak już to CISSP zrób albo jakaś CompTIA. Bezpieczeństwo to też jest rozległa dziedzina.. pentesting? Incident response? Malware analysis? Imo od dupy strony zaczynasz i zamiast myśleć co chcesz faktycznie robić to już chcesz iść na łatwiznę.