Wpis z mikrobloga

Właśnie obejrzałem materiał Digital Foundry i własnym oczom i uszom nie wierzę co ten Microsoft odwalił na swoim ostatnim pokazie i o czym się w ogóle nie mówi. Przecież jakby takie coś zrobiło Sony na swoim pokazie to by trolle xboxowi z tagu #xbox robili 10 memów na godzinę i syfili tagi przez najbliższe miesiące. Co się stało? Wypunktuje:
1. Forza motorsport 8, otóż okazuje się że trailer na pokazie nie był gameplayem z xboxa (mimo ze to był pokaz xboxa, bo pc gaming show był później) tylko gameplayem z PC xD ale napiszecie to nic bo gra będzie miała w końcu ray tracing. To zapamiętajcie ten ray tracing bo za chwile będzie o nim więcej

2. Forza motorsport 8, widocznie mało było microsoftowi i stwierdzili ze dlaczego by nie dać jeszcze jednego trailera Forzy, in game 4k w 60 fps i z ray tracingiem… brzmi zbyt pięknie? Bo trailer jest w trybie replay xD nawet nie jest gameplayem. Po co kłamać raz, jak można skłamać dwa razy wprost marketingiem graczom?

3. Forza po raz pierwszy, forza po raz drugi i forza po raz trzeci, tym razem horizon. Mówiłem ze będzie jeszcze o raytracingu? Tak się ten raytracing microsoftowi spodobał ze dodał go do trailera nowego DLC do Forzy Horizon… z tym ze tam nie ma raytracingu! Digital Foundry zapytało wprost MS w mailu o co z tym chodziło i potwierdzili ze ta gra nie ma raytracingu i nie będzie miała.

https://youtu.be/VihDPF5Qpsc

Żeby nie było ze sobie z palca te informacje biorę, to wszystko jest omawiane w 20:00 minucie +/- w nowym odcinku Digital Foundry. Tym którzy nie wiedzą DF to jeden z najlepszych kanałów oceniający jakość i przede wszystkim stabilność gier dostępnych na rynku.

4. Na koniec wisienka na torcie czyli Starfield. Gra zapowiadana jako mesjasz gier, hype był ogromny i co? Nie ważne co, ale pytanie numer jeden brzmi - dlaczego ten trailer się tak zacinał? Gra miala mieć premierę w listopadzie a na trailerze były spadki FPS takie że nie oglądało się przyjemnie. W 2022 gra nie była w stanie na POKAZIE osiągnąć 30 fps. To co dopiero będzie po premierze, skoro zespół developerski nie potrafił nagrać materiału w którym gra będzie chodzić stabilnie chwile przed rzekomą planowaną premierą na nextgenowej konsoli z 12 teraflopami na pokładzie? Znowu, gdyby to było Sony to by tagi uginały się pod wpisami ze PlayStation do wyrzucenia i najlepiej się go pozbyć. Tymczasem… no właśnie, komentarze że Microsoft pozamiatał. Ale z drugiej strony czego się spodziewać po wydawcy który w drugim roku życia obecnej generacji swojej konsoli nie wydał nawet na nią jednego(!) tytułu AAA.

#ps5 #pcmasterrace
Pobierz
źródło: comment_1655748474KkwFMKBZwiNv36i8iHjDBs.jpg
  • 68
@vorio: Tylko takie info jest na blogu oficjalnym. Q:          Does Forza Motorsport on Xbox Series X|S feature Ray Tracing?

A:           Forza Motorsport features real time ray tracing on track.
@dzeksondzekson: Horizon otwarty świat i to crossgen. FM zamknięte tory. FM7 na One z 1.3tera działa w Full HD 60fps z tego co pamiętam.(Resolution comes in at native 1080p, while performance is locked at the desired 60fps). SX ma 12tera nie widzę powodu dla którego by ta gra miała tak nie wyglądać.
@dzeksondzekson: Potwierdzili na blogu, że 4k 60 fps z RT w czasie rzeczywistym. Nie żadne powtórki. Skoro na blogu potwierdzają sami twórcy to po co by mieli kłamać? Co jak co, ale każda FM prezentowała najwyższy poziom grafiki jak i klatek. Nie mam pojęcia czemu na PC. Może akurat ludzie z wersji PC przygotowali gameplay i tyle. Nikt na to nie odpowie.