Wpis z mikrobloga

Strasznie dużo ostatnio tutaj wysrywów o kredytach. Co ciekawe mam wrażenie, że większość z nich to takie typowe polackie #!$%@? "nie znam się ale się wypowiem".
Sprawa jest tak naprawdę krótka - jak idziesz do banku po pożyczkę to powinna być przedstawiona tak abyś nie miał jakichkolwiek wątpliwości na czym ona polega i ile na koniec za nią zapłacisz. W niektórych krajach muszą Ci w banku słowo do słowa przeczytać i usłyszeć że rozumiesz(choć to też jest trochę śmieszne).
Chodzi o to, że bank powinien być instytucja zaufania publicznego. Nie idziesz do banku po lichwę tylko po pożyczkę, z których te karaluchy żyją.
#!$%@? mnie te wysrywy wypokowych opok intelygiencji o tym jak to "trzeba czytać umowy" albo "trzeba wiedzieć co się bierze" gdy umowy skonstruowane są w taki sposób oraz napisane takim językiem, że zawsze trzeba się zastanowić "co artysta miał na myśli". Łatwo jest patrzeć na tych ludzi z góry i wyśmiewać a sami w pewnie w życiu nie zrobiliście nic co by spowodowało wyjście poza wasz comfort zone.
Nie każda osoba z kredytem to magnat na rynku nieruchomości czekający na szybki zarobek.

P.S. Nie mam konia w tym wyścigu bo swój kredyt spłaciłem jak tylko pojawiły się informacje o możliwości podniesienia stóp.

#kredyt #kredythipoteczny #inflacja #polska
  • 2
@TostZMaslem: ja dostałem do podpisania papier, że zapoznałem się z symulacja jak mogłaby wyglądać moja rata przy podwyżkach. poza tym był tam też wykres z tym jak się stopy zmieniały na przestrzeni czasu i że obecnie mamy historycznie najniższe. to wszystko tam było. nie można dorosłego człowieka traktować jak debila. jak to sobie wyobrażasz? przy braniu kredytu kartkuwka żeby sprawdzić czy debil przeczytał co podpisuje?