Wpis z mikrobloga

#excel
mireczki help,
chcę w excelu ogarnąć taką rzecz, jak wybieranie/liczenie wartości na podstawie warunków;
dam przykład makdonaldowy: załóżmy mam tabelę gdzie są trzy rzeczy: rodzaj kanapki, cena solo i cena w zestawie; potrzebuję żeby po wpisaniu w tabeli kombinacji: big mac, solo - pole zwróciło mi daną z tabeli, np 20 zł, a jak wpiszę big mac, w zestawie to zwróci mi 15 zł.
macie pomysł jaką funkcją to zrobić? bo kombinuje i nie idzie mi
  • 14
@severh: generalnie to chciałbym zrobić coś w stylu formularza, który po wpisaniu wszystkich danych zwraca mi konkretną sumę. czyli w tym przypadku jeśli zrobię formularz "zamówienie" i tam wypisze że będzie big mac i zaznacze czekboks "w zestawie" to pole zwróci mi kwotę, a wszystkie dane będę mieć w drugiej tabeli
ewentualnie z czekboksami też może być, że zaznaczam czekboks/wybieram z listy big maca, zaznaczam czekboks "w zestawie" i daje mi kwotę, dalej zaznaczam że chcę colę co doda mi 10 zł, frytki co doda mi kolejne 15 zł itd
vlookup jeżeli mam osobno w tabeli nazwę, osobno cenę w zestawie i osobno cenę solo - to chyba nie wyjdzie, bo musiałby dwa warunki sprawdzić.


@psxx: bardzo prosty vlookup, wyszukiwany artykuł, a cena zwracana z kolumny 2 lub 3 w zależności od parametru solo/w zestawie
@brak_nicku: chyba zakumałem jak to ma być, dam radę vlookup, tylko drobiłem sobie pole "jeżeli" które zwraca mi indeks kolumny zależnie od wyboru w zestawie/bez ( ͡° ͜ʖ ͡°)