Wpis z mikrobloga

Cześć @Strahl! Mam pytanie, czy ciężko o miejsce pracy w Niemczech na radiologii?
W dodatku bez żadnego doświadczenia.
Niestety wcześniej nie myślałam o tej specjalizacji, choć rozważałam, jak właściwie każdą. Aktualnie pracuję od pół roku w POZ - plan był taki: zastanawiać się jaką specjalizację wybrać, uczyć się powoli niemieckiego i liczyć na to, że jakoś samo przyjdzie czym chcę się zająć i gdzie. Nie wiem jak to możliwe, że po pół roku wypaliłam się kompletnie. Czuję się absolutnie wyczerpana psychicznie kontaktem z okropnie roszczeniowymi pacjentami, udziałem w awanturach pod gabinetem, wylewaniem na mnie ciągle żali, że nie da się dostać do specjalistów, wypisywaniem każdego świstka i zaświadczenia jakie sobie ktoś wymyśli i w między czasie stwierdzanie zgonów na jakiś melinach. Koledzy, którzy rozpoczęli rezydentury od razu po stażu opowiadają o rzeczywistości na oddziałach i izbach znacznie gorsze rzeczy. Nie pasuje mi ta bylejakość i ciągła walka z absurdami tego systemu. Chyba pozostało wyjechać do normalniejszego kraju.
Dość użalania się. Jeśli będziesz tak miły, bądź ktoś inny to będę bardzo wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź i pomoc :)

#medycyna #lekarz #sluzbazdrowia
  • 38
@Smaczliwka: Zapytaj @Shan, on sie niedawno werbowal.

W Uniklinik cie z ulicy nie przyjma, w mniejszych miejskich osrodkach przy ok znajomosci niemieckiego i glowie na karku jak najbardziej sa szanse. My bralismy w städtisches krankenhaus ludzi z ulicy bez doswiadczenia, tez zza granicy. To nie Polska gdzie zeby robic cokolwiek innego niz podstawowe specjalizacje trzeba miec 90% na LEPie, praktycznie w kazdej dzialce znajdziesz w kilka tygodni/miesiecy miejsce, ino nie